Vaníliás linzerkarika

Legnagyobbik unokaöcsém kedvence a linzer, s -többek között- ezért is szerepelt a húsvéti felhozatalban. Persze mindenki szívesen nyúl érte, bármikor. Minálunk felveszi a versenyt bármelyik krémes-habos sütikölteménnyel. Hiába, nem szabad hűtlennek lenni a régi jól bevált receptekhez. Ezek tuti visszatérők, de az újabbakat legtöbbször csak egyszer sütöm meg. Ritka a visszatérő közöttük.

Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • csipet só
  • 20 dkg porcukor
  • 25 dkg margarin
  • 10 dkg zsír
  • 2 teáskanál vaníliás cukor
  • 2 tojássárgája
  • lekvár összerakni
  • vaníliás cukor beszórni
Így készült:
A lisztet előbb elmorzsoltam a zsírral és margarinnal, majd hozzáadtam a többi belevalót, és összegyúrtam. 
Enyhén lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam a tésztát, a nagy pogácsaszaggatóval korongokat vágtam belőle. Felének a közepét is kiszúrtam, ezúttal kis virágformával.
Tepsibe rakosgattam- sütőpapírral béleltbe-, s 180 fokon világosra sütöttem. Hamar sülnek, figyelni kell, épp csak míg kezd a széle pirulni, addig hagyjuk benn.
Mikor kihűlt, egy teli és egy lyukas korongot tetszés szerinti lekvárral összerakunk.

Általában kétféle lekvárral szoktam összerakni, hogy legyen ilyen is, olyan is. Talán sárgabarackkal a legfinomabb, de meggy, málna, szilva mind mehet bele. Illetve amit szeretünk, vagy ami van.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet! Szép mutatós a kis csillag "lyuk" a tetején :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! :-)Mi szeretjük! Ma is hasonlót sütöttem...

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...