Rakott spagetti padlizsánnal

Egy újabb recepttel bővült a gyerekek által is kedvelt padlizsános ételek száma. Nem szeretik krémnek meg rántva- szerintem már csak azért sem-, de hasonló ételekben igen. Meg aztán ha hús is van benne, főleg a pasik részéről, csakis jó lehet. 😉
Hasonlóan szoktam rakott spagettit készíteni, most ráadásnak a rétegek közé elősütött padlizsánkarikák is kerültek.

Hozzávalók:

  • 2 padlizsán
  • 1 nagy fej hagyma
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 60 dkg darált hús
  • 1 evőkanál házi ételízesítő
  • só, bors, paprika
  • 1-2 evőkanál sűrített paradicsom
  • oregánó, bazsalikom, kakukkfű
  • 50 dkg spagetti
  • 30 dkg sajt 
Így készült:
A padlizsánokat megmostam, héjastul kisujjnyi vastag szeletekre vágtam. Száraz serpenyőben kis lángon mindkét felén puhára sütöttem.
A hagymát apróra vágtam, az olajon megpároltam. Hozzáadtam a darált húst, sóztam, borsoztam. A házi ételízesítő is belekerült. Morzsásra pároltam. Fűszereztem paprikával, zöldfűszerekkel- mindegyikből 1-1 kanálhegynyit tettem-, majd a paradicsommal összefőztem.
A spagettit sós vízben kifőztem, leszűrtem.
A sajtot lereszeltem.
Tepsibe rétegeztem a hozzávalókat: spagetti, hús, padlizsánkarikák, s újra spagetti, hús, padlizsán.
A tetejére szórtam a reszelt sajtot és 190 fokos sütőbe tettem. Addig maradt, míg a sajt a tetején megpirult.
Melegen csúsztak szét a rétegek, nem lehetett ilyen szeletet mesterkedni belőle, ez csak kihűlés után sikerült. Akkor is csak így. S bár nem túl szép étel, de igen finom. Nekünk legalábbis ízlett. 
Érdemes szeretni a padlizsánt, sok vitamint, nyomelemet, antioxidánst tartalmaz. A fogyókúrás étrendbe is beilleszthető. A fenti recept is, spagetti nélkül! 😉











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...