Diós rácsos

Ha a Férjemen múlik, a hűtőben lapuló dió biztos diós tésztaként végzi -hogy azon mit lehet szeretni!-, de nem rajta múlott! 😃 Bennem mindjárt beindította a receptkeresési ösztönt. Egy rácsosnál állapodtam meg. ( Receptet ezen az oldalon találtam, csak picit változtattam rajta.)

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 10 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 15 dkg zsír
  • 35 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 1-2 evőkanál joghurt vagy tejföl
A töltelékhez:
  • lekvár
  • 20 dkg darált dió
  • 16 dkg cukor+1 evőkanállal
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 3 tojás
Így készült:
A tésztához való lisztet, sót, cukrot, sütőport tálba tettem, elmorzsoltam a zsírral. Hozzáadtam a citromhéjat, tojást, meg egy kevés joghurtot. Összegyúrtam. Ha nem állna össze a tészta, még kevés joghurt/tejföl kerülhet bele.
Míg elkészült a töltelék, a tésztát pihenni hagytam.
A tojásokat szétválasztottam. A sárgákat elkevertem a cukorral és vaníliás cukorral. A fehérjét habbá vertem 1 evőkanál cukorral. A kettőt egybeborítottam és elvegyítettem a dióval.
A tésztát két részre osztottam: nagyjából 2/3 és 1/3 részre,
A nagyobb tésztát tepsi méretűre nyújtottam. Egy kikent tepsit kibéleltem vele. Lekentem lekvárral- sárgabarackkal-, majd elegyengettem rajta a diós tölteléket.
A maradék tésztát kinyújtottam, csíkokra vágtam és berácsoztam vele a süti tetejét.
180 fokos sütőben addig sült, míg a tetején a rácsok szépen megpirultak.

Nekem nagyon ízlett, szeretem a diós-lekváros régimódi sütiket. Meg úgy általában a régi recepteket leporolni és élvezni gyerekkorunk ízeit. Jó lenne már Anyukám receptes füzetét végigsütni!

4 megjegyzés:

  1. Finom lehet! Jó lenne valóban, ha végigsütnéd, régen csak finomat sütöttek anyukáink, nagymamáink, sokszor kevés hozzávalóból, nem volt túlspirázva :) De tudták, mi a jó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régóta dédelgetett tervem ez, de ki tudja, valaha is kivitelezem-e... Nagyon sokat nem sütöttem még soha Anyukám receptjei közül. S ahogy mondod: tudták mi a jó, és leginkább kevésből, egyszerűen finomat készíteni- na az nagyon ment nekik.

      Törlés
  2. A lekváros-diós sütik tényleg nagyon finomak, én is szeretem őket. :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...