Fahéjas csiga

Múlt héten gyerekeim színházba mentek. Haza sem jöttek a suliból, így alaposabban felpakoltam őket , nehogy éhezzenek. Előző este sütöttem fahéjas csigát, hogy majd legyen délutánra is majszolni valójuk. Mint utólag elmondták, még délelőtt elfogyott. :-)
Hozzávalók:
  • 1 kg liszt (fele rétesliszt)
  • 1 teáskanál só
  • 10 kg cukor
  • 15 dkg zsír
  • 2 egész tojás
  • 4-5 dl tej
  • 1 teáskanál cukor
  • 4 dkg élesztő
A töltelékhez:
  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 2 teáskanál fahéj
Így készült:
3 dl kézmeleg tejben elkevertem egy teáskanál cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni. 
A liszteket, sót, 10 dkg cukrot, zsírt tálba tettem s összemorzsoltam. hozzáadtam a tojásokat és a felfutott élesztős tejet, gyúrni kezdtem. Közben annyi meleg tejet adtam még hozzá, hogy jól dagasztható, rugalmas tésztát kapjak.
A megdagasztott tésztát letakarva kelni hagytam.
Közben elkészítettem a tölteléket: a vajat mikróban megolvasztottam s elkevertem benne a cukrot és fahéjat.
A megkelt tésztát 2 részre osztottam. Egyiket kinyújtottam vékonyra, téglalap alakúra. Rákentem fele tölteléket, felsodortam, másfél ujjnyi szeletekre vágtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, nem egészen egymás mellé, hogy legyen helyük nőni sülés közben.
180 fokos sütőben pirulásig sütöttem.
Miközben sült, a tészta másik felével ugyanígy jártam el.
Finom, puha csigák lettek.

Mert a fahájas csigát nem lehet megunni! :-)
2018. 2.28.
Gyerekeknek sütöttem a suliba. S bár nem kerestem receptet hozzá, mint ahogy kelt tésztákhoz szinte soha, most, hogy visszakerestem a régebben készültet, látom, hogy szinte ugyanúgy készült. Csak a töltelékbe került kicsit több cukor, a tésztába meg 3 evőkanállal. S most is finom lett! :-)

2 megjegyzés:

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...