Omlós lekváros kiflicskék

Sokáig egyáltalán nem sütöttem lekváros kiflit. Pedig Anyukám néha pödörgetett apró kifliket, szerettem is, az én konyhámból mégis kimaradt. Aztán úgy adódott, hogy mikor ide költöztünk kis falunkba, albérletünk udvarán rengeteg málna volt. Annyi, hogy nem győztük enni, ezért lekvárt főztem belőle. Ribizli is rengeteg volt, elláttam a családot is belőle, szörp meg lekvár is készült. Vegyesen is málnával. Ekkoriban kaptam rá a lekváros sütikre. Ugyanis el kellett használni  a csak gyűlő és gyarapodó készletet.
Azóta sok minden változott, többek között vesszük a málnát -már kilenc éve saját házunkban lakunk, ahol közel sincs annyi gyümölcs-, de a lekváros kifli iránti rajongás a régi. Számtalan féle-fajta készült, mind kicsit más, legalábbis bízom benne, hogy nem ismétlem önmagam. 😉

Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt
  • 15 dkg zsír
  • 10 dkg margarin
  • csipet só
  • 10 dkg porcukor
  • 2 tojás
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 1 csomag sütőpor
  • 3 evőkanál tejföl
  • lekvár tölteni
  • porcukor beszórni
Így készült:
A lisztet, sót, cukrot, sütőport elvegyítettem, majd elmorzsoltam a zsírral és margarinnal. Hozzáadtam a citrom héját, tojásokat, tejfölt, és összegyúrtam. Tejfölből annyi kell, hogy jól gyúrható tésztát kapjunk.
A tésztát 4-5 részre osztjuk. Mindegyikből vékony, kerek lapot nyújtottam, 8-ba vágtam, lekvárt tettem rá, felsodortam.
Tepsibe pakoltam, 180 fokon világosra sütöttem.
Még melegen porcukorral szórtam be.


1 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...