Sütőben sült, gombával töltött fasírt

A fasírt egészségesebb változata. Már azért, mert nem olajban sül. Mi tagadás, az egészségtelenebb változat finomabb, de így sem maradt a nyakunkon. A gomba csak hirtelen ötlettől vezérelve került bele, anélkül is készíthető.

Hozzávalók:
A gombához:

  • 50 dkg csiperke
  • 1 fej hagyma
  • 2-3 evőkanál olaj
  • petrezselyemzöld
  • pirospaprika
A fasírthoz:
  • 1 kg darált hús
  • 3 tojás
  • bors, paprika
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 4-5 szelet szikkadt kenyér
  • szemlemorzsa
Így készült:
Előbb a gombát készítettem el.
A hagymát apróra vágtam, olajon megpároltam. 
A gombák héját lehúztam, mérettől függően félbe-negyedbe vágtam. Rádobtam a hagymára, sóztam,  fedő alatt megpároltam. Nem kell rá víz, ereszt a gomba elég levet.
Mikor kész, kevés paprikával és aprított petrezselyemmel ízesítettem.
A fasírmasszát is elkészítettem.
A kenyeret vízbe áztattam.
A darált húst, 1 teáskanálnyi sót, tojásokat, zúzott fokhagymát, borsot, paprikát. kicsavart, összemorzsolt kenyeret összegyúrtam. Ha lágy lesz, kevés zsemlemorzsát teszek hozzá. (Meg szoktam kóstolni a masszát, elég sós-e, szükség esetén még sózom.)
Nagyobb gombócokat formáltam, mindegyik közepébe 1-1 darab gombát tettem. Meghempergettem zsemlemorzsába, sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam.
180 fokon addig sütöttem, míg kissé megpirult a külseje.

2 megjegyzés:

  1. Finom lehetett így sütőben sütve is, jól néznek ki a gombócok! Én is szoktam sütőben készíteni, az egybe fasírtot. Ez is hasonló lehet, de a gombától talán még finomabb :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sütöttem már máskor is apró fasírtot sütőben, így is szeretjük, bár az olajban sült változat egy fokkal finomabb. Ma is sütöttem, hagyományosan, Fiamnak egy adagot, legyen mit ennie pár napig! :-)

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...