Párolt karaj tükörtojással

Volt egy kis darab karaj a fagyasztóban. Miközben azon agyaltam, hogy mivel is lehetne kicsit felturbózni, bevillant egy valahol látott recept. Nem kerestem meg, hanem emlékezetből, vagy inkább saját ízlés szerint készült el.
Kedvenc husink, legyen szó akár csirkéről, akár malacról, a fokhagymásan-borsosan párolt. A legegyszerűbb, s mindenből -akár comb, szárny, csirkemell, vagy karaj, oldalas- a legfinomabb. Most is így készült a karaj, csak a végén egy kevés paprikát is kapott, hogy ne legyen sápadt. Tükörtojás került rá, s petrezselymes párolt krumplival és salátával ettük.

Hozzávalók:

  • 8-10 vékony szelet karaj
  • bors (fél mokkáskanálnyi)
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • kevés pirospaprika
  • 1-1 tojás minden hússzeletre
  • olaj a sütéshez
Így készült:
A felszeletelt húst kevés olajon (amennyi éppen ellepi az edény alját) fedő alatt párolódni tettem. Közben sót, borsot szórtam rá, meg az apróra vágott fokhagymagerezdeket. Pici vizet öntöttem alá s kis lángon hagytam párolódni -jól illeszkedő fedővel borítva. Időnként átforgattam őket, figyeltem, hogy ne süljön, ha kellett, pótoltam a vizet.
Mikor kész volt, szórtam kevés paprikát, épp hogy csak legyen színe a husinak.
A tojásokat kevés olajon megsütöttem. Mikor egyik oldala kész, átfordítottam, s ekkor szórtam rá só-bors-paprika keveréket. De mindenki ízlés szerint fűszerezi. Én szeretem, ha a sárgája folyós marad, de Férjem úgy szereti a tükörtojást, ha tökéletesen átsül. Most az Ő ízlése szerint készült.
Egyik kedvenc köretünk, petrezselymes krumpli készült hozzá. Wok-ban -a kedvenc edényemben- szoktam párolni. Kevés olajat teszek az edény aljára, mikor meleg, beleborítom a megpucolt, felszeletelt -hasábra, korongokra- krumplit. Sózom. Fedő alatt hagyom párolódni. Időnként átkeverem, mert az alja hajlamos lepirulni. Mikor puha, rászórom a felaprított petrezselyemleveleket, összeforgatom s kész is.
Jégsalátából készült hozzá a saláta. Csak felaprítottam, leöntöttem sós-cukros-ecetes vízzel. Tálaláskor tejfölt tettem rá.

4 megjegyzés:

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...