Kapros-túrós kifli

Ha juhtúró, akkor kapor. És valamilyen sós süti. Ezúttal kiflibe került, mert azt sosem lehet megunni. Főleg, ha ilyen töltelék van benne! 😊

Hozzávalók:

  • 4 dl tej
  • 4 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 kg liszt
  • 2 púpozott teáskanál só
  • 25 dkg margarin
  • 2 tojás
  • 1-2 evőkanál tejföl
  • töltelék: 25 dkg juhtúró, kapor, só
  • tetejére: 1 tojás, szezámmag
Így készült:
A tejet megmelegítettem -kézmelegre-, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
Közben a lisztet, sót tálba tettem, elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam a tojásokat, élesztős tejet, s annyi tejföllel, hogy megfelelő keménységű tésztát kapjunk, összegyúrtam. 
A megdagasztott tésztát letakarva egy órát kelni hagytam.
A túróhoz kevertem az apróra vágott kaprot. Ha nem elég sós, még teszek hozz, ízlés szerint.
Lisztezett deszkán 8 részre osztottam. 
Mindegyik gombócot kerekre nyújtottam, majd 8-ba vágtam. 1-1 kiskanál tölteléket tettem a szélesebbik felére, felsodortam, kiflivé hajlítottam, tepsibe tettem. 
Lekentem felvert tojással, szezámmaggal szórtam.
180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem őket.

4 megjegyzés:

  1. Milyen aktív vagy az elmúlt időben. :) Finomabbnál finomabb ételeket/sütiket hozol, csak az ember tudja követni.
    Nagyon csinoskák lettek a kiflik, és ezzel a töltelékkel kétség kívül finomak is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Okki! Csak a régebben megírt bejegyzéseket teszem közzé esténként egy kattintással. Ha elfogynak, már nem leszek ennyire aktív! :-)

      Törlés
  2. Ilyen finom töltelékkel csak finomat lehet sütni :-) Kívül-belül egyaránt szépek lettek!

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...