Csilis bab

Ez az étel is néhány éve jött "divatba" nálunk, időközben kiforrva magát szánk íze szerint. Mindig nagy sikernek örvend. Nem bonyolult az elkészítése, a darált hús kivételével szinte minden konzerv: csak ki kell nyitni s beleborítani, majd összefőzni. Mi rizzsel szoktuk enni, kiadós és laktató. Szóval csak dicsérni tudom! 😊

Hozzávalók:

  • 50 dkg darált hús
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 1 nagy fej hagyma
  • 2 közepes sárgarépa
  • bors
  • pirospaprika
  • csili ízlés szerint
  • 1 kukoricakonzerv
  • 2 babkonzerv
  • 4 dl paradicsomlé (vagy sűrített paradicsom + víz)
Így készült:
A hagymát apróra vágtam, a sárgarépát megpucoltam, felaprítottam. Az olajon rövid ideig együtt pároltam, majd hozzáadtam a darált húst. Sóztam, s morzsásra pároltam-pirítottam. 
Mikor kész, beleborítottam a levétől megszabadított konzerveket, paradicsomlét, fűszereztem borssal, pirospaprikával, csilivel.
Összefőztem, s kóstolás után eldöntöttem, kell-e még bele valami.
Sűrített paradicsom használata esetén megfelelő mennyiségű vízzel fel kell önteni, hogy jó szaftos legyen.
A rizst a szokásos módon készítettem el hozzá.



Ezúttal kétféle bab került bele, egy sötét és egy fehérbabkonzerv. De bármilyennel finom. Közepesen csípősre szoktam csilizni, mert Férjuram nem díjazza a nagyon erőset.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...