Köménymagos sós párnák

Csak hogy együnk köményt is valamilyen formában, mert egészséges! Na jó, ez csak magyarázat arra, hogy miért süssek újra sósat, ropogósat. Mert szeretem őket. Ez is finom lett!

Hozzávalók:

  • 1 kg liszt (fele rétesliszt)
  • 2 teáskanál só + 1 nagy csipet
  • 25 dkg zsír
  • 10 dkg margarin
  • 1 tojás
  • 2 dl tej
  • 1 teáskanál cukor
  • 5 dkg élesztő
  • kb. 4 evőkanál tejföl
  • 1 evőkanál köménymag
  • reszelt sajt a tetejére
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. 
A lisztet, sót tálba tettem, elmorzsoltam a zsírral, margarinnal. Hozzáadtam a köménymagot, tojást, az időközben felfutott élesztős tejet, s miközben gyúrtam, annyi tejfölt, hogy összeálljon a tészta. Azért ne legyen túl kemény, jól formázhatóra lágyítsuk a tejföllel. Nekem ehhez 4 evőkanállal kellett.
Fél órányi pihentetés után kinyújtottam, derelyemetszővel felvágtam -ezúttal kis négyzetekre-, tepsibe pakoltam. Mindegyik tetejére reszelt sajtot tettem.
180 fokos sütőben pirosra sütöttem.

2 megjegyzés:

  1. Finomak lehetnek, a köménymagot mi is szeretjük :-) Guszták a sok sajttal a tetejükön.
    Én is szoktam négyzetekre vágni a pogácsaféléket, mert nincs hulladék, amit újra össze kell gyúrni :-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...