Túrós rácsos

Mikor megkérdeztem a fiúkat, milyen sütiket szeretnének, Férjem azt mondta, legyen túrós és almás süti. Almás végül nem lett, de túrós igen, de ezúttal nem a kötelező reszelt túrós, inkább egy sápadtabb változat, de nem kevésbé finom.


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 1 csomag sütőpor
  • 15 dkg porcukor
  • 2 tojássárga
  • 1-2 evőkanál tejföl
A töltelékhez:
  • 1 üveg meggydzsem (vagy sárgabarcklekvár)
  • 75 dkg tehéntúró
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 2 tojássárga
  • 4 tojásfehérje
  • csipet só
  • 15 dkg cukor
  • 2 evőkanál rétesliszt
Így készült:
A tésztához valókat összegyúrtam annyi tejföllel, hogy jól gyúrható, de kemény tésztát kapjunk. Míg elkészült a töltelék, félretettem. 
A töltelékhez a túrót áttörtem. Hozzáadtam a cukrot, citromhéjat, tojássárgákat, réteslisztet (grízt akartam beletenni, de elnéztem a csomagolást, s már beletettem, mire észrevettem a tévedést; de így is jó volt). A tojások fehérjét egy csipet sóval felvertem, a túróhoz kevertem.
A tészta 2/3-ad részét kinyújtottam, tepsibe tettem. Megkentem a meggydzsemmel, ráhalmoztam a túrótölteléket.
A maradék tésztát kinyújtottam, csíkokra vágtam, berácsoztam vele a tetejét. 180 fokra előmelegített sütőben addig sütöttem, míg a teteje pirulni kezdett.
(Recept forrása: Receptözön, 2012/10. szám)

7 megjegyzés:

  1. Meggyes-túros, csakis fincsi lehet. Nem lehet mindig az összes családtag kívánságát teljesíteni:-)

    VálaszTörlés
  2. Finom dús a tölteléke, nagyon fincsi lehet :)

    VálaszTörlés
  3. Meggy és túró tényleg jó párosítás:) Nagyon jó kis süti, rég nem ettem túrót, talán szilveszterre készítek valami túrósat.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta a meggydzsemmel és a túrós töltelékkel, fincsi lehetett! :)

    VálaszTörlés
  5. Óóóó micsoda kombinációóóó:)) És a rácsos, nagymamám mennyit rácsozott! Nagyon megkóstolnék egy szeletkét! Boldog Új Évet kívánok nektek!

    VálaszTörlés
  6. Végy álarcot, tarka-barkát,
    Húzzad meg a malac farkát.
    Kívánok minden jót, szépet,
    Szerencsés Boldog Új Évet!

    VálaszTörlés
  7. Békés, boldog új évet kívánok nektek!!

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...