Ötletek leveles tésztához

Néha ránk jön a leveles tészta-roham, olyankor többször egymás után készül belőle ez-az, aztán elfelejtődik. Ez a három süti is sűrűn egymás után készült. Ehhez nem kell sütni tudás sem, így bátran nekifoghatnak azok is, akik azt hiszik magukról, hogy nem tudnak sütni. Vagy tényleg van olyan? Szerintem inkább csak nem szeret, vagy nem is próbálta. Én meg túlzásba viszem...


Ezek a lekváros párnák a kedvenceim a felhozatalból. Egy csomag leveles tésztát nem túl vékonyra kinyújtottam, négyzet alakúra vágtam. A közepére egy teáskanál lekvár került, s ment is a sütőbe. Kihűlés után porcukorral szórtam be.

A csokis kiflik is finomak lettek. Még jó, hogy egyből két csomag leveles tésztából készült:-)
1 csomag vaníliás pudingporból, 1 tojásból, 5 dl tejből, 1 evőkanál kakaóból 5 evőkanál cukorral sűrű pudingot főztem. Még azon forrón elkevertem benne 10 dkg étcsokoládét.
Ezzel a krémmel töltöttem meg a háromszögűre vágott tésztát és kiflivé sodortam-hajlítottam.
Sütés után porcukorral szórtam.

És végül a fahéjas akármi... Na jó, bevallom "férfiasan", hogy nyuszifejek akartak lenni, de hát azt nem leveles tésztából kéne. Mert az a formázás ellenére önállósítja magát a sütőben. Ilyenre formáztam:
S hát... ez sült ki belőle. Na de megettük így is:-)
10 dkg olvasztott vajhoz kevertem 10 dkg cukrot és 1 teáskanál fahéjat, ez volt a töltelék. A formázás meg sima csiga is lehet, de lehet játszadozni a leveles tésztával is, mert csakis jó sülhet ki belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...