Raffaello golyók tejpor nélkül


Vasárnapra nem készítettem sütit. Megfőztem az ebédet, de sütni már nem volt kedvem. Meg időm se, tegyük hozzá, mert az előző napon leszedett barackot rakosgattam üvegbe.
Ebéd utánra sétát terveztünk a Börzsönybe, hát nem eleredt az eső? De elállta után mégis nekivágtunk. Kicsit lucskosak lettünk, de legalább jártunk egy jót. S meg is éheztünk sütire, legalábbis Gergő, mert hazatérve az "Anya, süssünk sütit" kéréssel állt elő. Valami sütés nélkülire kapható is voltam. Ötletem nem lévén, a FB-hoz fordultam. Még az is azt akarta, hogy készítsek valami finomat, mert egy-kettőre a szemem elé került ez a finomság. Neki is láttam.

Hozzávalók:

  • 10 dkg gríz
  • 5 dkg vaj
  • 10 dkg kókuszreszelék + a forgatáshoz
  • 2 dl habtejszín
  • 6 dl tej
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 3 evőkanál darált keksz
  • mandula
Így készült:
A vajat megolvasztottam, átforgattam rajra a grízt. (Nem kell megpirítani.) Fokozatosan hozzáöntöttem a tejet és tejszínt, közben kavartam, hogy ne csomósodjon össze. Hozzáadtam a cukrot, kókuszreszeléket, vaníliát és kavargatva felfőztem.
Hagytam kihűlni, kevés időre hűtőbe tettem.
Még ekkor sem találtam elég keménynek, ezért 3 evőkanál darált kekszet kevertem hozzá.
Golyókat formáltam belőle, közepükbe 1-1 szem mandulát rejtve. A kókuszreszelékbe való forgatáshoz pedig befogtam Gergőt, elvégre Ő volt  a megrendelő.

Hűtőbe tettem, másnapra szépen megdermedt. Persze már azon frissen gömbölygetve is kóstolgattuk:-)
Legközelebb kicsivel több grízt tennék hozzá, hogy keményebb legyen a massza, de a kekszes megoldás is megtette a hatását. Csak a színét rontotta el kicsit, nem lett szép hófehér. De ezt jól leplezi a külső kókuszréteg.
Mindent összevetve nagyon finom lett, élvezettel tüntettük el a golyócskákat:-)


4 megjegyzés:

  1. Nagyon helyes golyóbisok, meg is érdemeltétek a túra után! ;-)

    VálaszTörlés
  2. EZt a tejpormenteset el is mentem magamnak, nem mindig sikerül annyi mennyiséget beszerezni, ez a változat tökéletesnek tűnik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néhány napja akartam tejpor venni... duplája lett az ára mióta nem vettem. Így maradok a tejpormentes változatnál:-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...