Zsíros-sajtos pogácsa

A pogácsa szintén a lányok pizsipartijára készült. Mert azt mindenki szereti, s mindig jól esik elrágcsálni egyet-kettőt belőle.

Hozzávalók:

  • 1 kg liszt
  • 2,5 teáskanál só
  • 30 dkg zsír
  • 3 tojássárga
  • 3 dl tej
  • 4 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 3 evőkanál tejföl
  • 20-25 dkg reszelt sajt a tetejére
Így készült:
A langyos tejben elkevertem a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. hagytam felfutni.
A lisztben elvegyítettem a sót, elmorzsoltam benne a zsírt. Hozzáadtam a sárgákat, élesztős tejet, tejfölt, s  megdagasztottam. Tejfölből lehet többet is, ha kemény lenne  tészta.
40 percnyi pihentetés után a tésztát kinyújtottam, hajtogattam. Letakarva fél órát pihentettem, majd újra kinyújtottam, hajtogattam. Fél óra múlva ujjnyi vastagra nyújtottam, kiszaggattam, tepsibe pakoltam, reszelt sajttal megszórtam.
180 fokos sütőben pirosra sütöttem.

2 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...