Zabpehelylisztes palacsinta

Közismert palacsintasütés-ellenes vagyok. Enni is csak friss-melegen szeretem. Nem úgy a család. A kedvükért néha erőt veszek magamon. Igaz, ezúttal a kíváncsiság hajtott! 😀 Többfelé belefutottam már receptböngészés közben, (elsőként talán Gabinál láttam), s gondoltam, a megkezdett zabpelyhes zacskó tartalmát felhasználom. Nem kerestem receptet, csak úgy érzésre készült. Ami meglepett, hogy sokkal jobban kezelhető a palacsinta, azaz nem ragadt le, nem szakadt szét, olaj nélkül szépen, egyenletesen sült egyik a másik után. Szóval érdemes volt kipróbálni, s bár nem lettem szerelmese a palacsintasütésnek, ily módon talán gyakrabban ráveszem magam!


Hozzávalók:

  • 25 dkg zabpehelyliszt
  • csipet só
  • 1 csapott evőkanál cukor
  • 12 dkg fehér búzaliszt
  • 3 tojás
  • tej szükség szerint
  • 3 evőkanál olaj
Így készült:
A zabpelyhet kávédarálóval lisztté őröltem.
A zabpehelylisztet, sót, cukrot, 1 tojást és kevés tejet simára kevertem. Furcsa állaga volt, ezért tettem hozzá lisztet is. Most már inkább hasonlított palacsintatésztához. A másik két tojást is hozzáadtam, simára kevertem, s még annyi tejet, hogy sűrűn folyós állaga legyen. Végül az olajat kevertem hozzá.
Az első palacsinta sütésekor picit megolajoztam az edényt, de a továbbiak anélkül sültek. Engedelmesen hagytam magát megfordítani, tenni-venni.


Lekvárral ettük, tavaly készült finomságos bodzavirág lekvárral, aminek a receptjével még tartozom. Utolsó üveget találtam belőle a polcon. Idén legalább duplázom az adagot, már akkor eldöntöttem, mikor az elsőként főzöttet kóstoltuk!
A palacsinta is finom volt, ici-picit más íze van, de senki nem panaszkodott rá. 

4 megjegyzés:

  1. Biztos finomak voltak, hisz nagyon jól néznek ki. Még nem ettem ilyet, egyszer lehet hogy megpróbálom. Bár én sem szeretek palacsintát sütni, nem is szoktam, azt szoktam mondani, hogy nem is tudok :-) mindig a férjem süti. Enni viszont nagyon szeretem :-) A bodzavirág lekvárod is finom lehet, kíváncsi lennék a receptjére.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! :-) Érdemes kipróbálni, így is finom a palacsinta. Ha én arra várnék, hogy a Férjem süssön palacsintát, még annyiszor sem ennénk! :D
      A bodzaviráglekvár receptjét majd akkor hozom, mikor készül az idei adag, mivel fotó nem készült róla. Sőt, levendulavirággal is készült, ugyanúgy, az is finom lett.

      Törlés
  2. Látszik rajtuk milyen finomak. Nekem jöhet frissen, másnaposan, hidegen, melegen ...csak palacsinta legyen. :) Sajnos én nem vagyok nagy palacsintaszaki, nem igazán megy a palacsinta sütés, pedig nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Okki! :-) Azt hittem, egyedül vagyok azzal, hogy nem szeretek palacsintát sütni... De már egész csapatunk van! :D

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...