Kétszínű keksz

Amikor megláttam a fotóját ennek a sütinek, már tudtam, hogy én ezt meg fogom sütni. Épp kapóra jött a recept, ugyanis Kisfiam hazajövős hétvégéje volt, s kekszekkel is el szoktam látni, természetesen házi sütésűvel. Itt találtam a csábító fotót, a hozzávaló recepttel, amit a fordító segítségével, illetve a fázisfotók alapján sikerült kisilabizálni. Kicsit macerás, de mutatós és finom kekszféle. Főleg a benne lévő, ropogós diódarabok miatt ízlett!

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt + 1 evőkanállal
  • csipet só
  • 20 dkg porcukor
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • 22 dkg vaj
  • fele tésztába 1 evőkanál kakaó, 10 dkg dió
Így készült:
A diót késsel feldaraboltam.
A lisztet, sót, porcukrot elvegyítettem, majd elmorzsoltam a puha vajjal. Hozzáadtam a tojásokat és összegyúrtam. Picit lágy tészta lett, de nem baj.
A tésztát 2 egyenlő részre osztottam. Egyik felébe még pici lisztet gyúrtam, úgy csapott evőkanálnyit.
Másik felébe belegyúrtam a kakaót és a darabolt diót.
A barna részből, ami kicsit keményebb lett, kb 4 cm átmérőjű, 3 darab rudat formáltam, s hideg helyre tettem 2-3 órára, a világossal együtt, melyből mindössze egy gombócot formáztam.
A világos részt téglalap alakúra nyújtottam, akkorára, hogy a három rudat bele tudjam majd tekerni.
Előbb az első rudat tettem rá, felcsavartam, míg körbe ért a világos tészta, itt elvágtam a tésztát, s a tekercsen a találkozásnál kicsit összenyomkodtam a tésztát. Így jártam el a másik két rúddal is. Végül maradt egy kevés a világos tésztából, ebből formákat vágtam ki s megsütöttem a többivel, ez se ment veszendőbe.
A rudakból éles késsel kisujjnyi vastag szeleteket vágtam, tepsibe pakoltam, s 180 fokon világosra sütöttem őket- azaz addig, míg a világos rész enyhén pirulni kezdett.

Szerettem csinálni, de abban biztos vagyok, hogy nem fogom hetente megsütni. Az utóbbi időben egyre ritkábban van kedvem macerás sütikkel foglalkozni. 
Persze szokás szerint némi változtatással készült a süti, de így is sikeres volt. Nem lett olyan szép, mint az eredeti fotón, meg aztán én meg a fotózás... 




6 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós! Először azt hittem, hogy ostyalapba csavart puncs anyag. 🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-) Hmmm, az sem lehet rossz!

      Törlés
  2. Nagyon mutatós és biztos finom!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép és különleges kekszek lettel, az eredetiek sem szebbek a tiédnél :-)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...