Sajtos-szalámis kifli

Egy kifli a sok közül. Szendvics helyett tökéletes volt! ☺
Nálunk sűrűn akad a hűtőben felhasználásra váró felvágott. Legtöbbször pizza készül ilyenkor, vagy paprikás krumpliba kerül, vagy... kiflibe.

Hozzávalók:

  • 4 dl tej
  • 1 teáskanál cukor
  • 4 dkg élesztő
  • 1 kg liszt
  • 2 teáskanál só
  • 2 dl olaj
  • 2 tojás
  • tölteni szalámi, sajt
  • lekenni 1 tojás
  • szezámmag beszórni
Így készült:
A tejet kellemes melegre melegítettem. Elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
A lisztet, sót elvegyítettem (a sót púposan mértem), beleöntöttem az olajat s elmorzsoltam a liszttel. Beleütöttem a tojásokat, a felfutott élesztős tejet is hozzáadtam és összegyúrtam a tésztát.
Ha túl kemény lenne, még lehet hosszá önteni tejet.
A tésztát megdagasztottam, s letakarva kelni hagytam.
Mikor megkelt, lisztezett deszkára borítottam s 8 gombócot formáztam belőlük.
Mindegyiket kerek lappá nyújtottam, 8-ba vágtam. 1-1 darab szalámit és sajtot tettem mindegyik végére, felsodortam s tepsibe rakosgattam, helyet hagyva közöttük, mert sülés közben nőnek.. Felvert tojással lekentem, szezámmaggal szórtam be.
180 fokos sütőben pirosra sütöttem őket.




2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó választás volt a szalámi és sajt elfogyasztásához! Nagyon szép, mosolygós kiflik sültek ki :-)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...