Krumplis-túrós pogácsa

Legutóbb ilyen "hamuban sült pogácsa" készült útravalónak Fiamnak. A túrótól és a krumplitól jó puha lett a tésztája, meg persze jó íze is lett. Amennyi pogácsát sütök, le se fotózom mindig, csak amikor másképp készül. Ez most más! 😊
Hozzávalók:

  • 25 dkg túró
  • 35 dkg főtt, reszelt krumpli
  • 1 kg liszt
  • 2,5 teáskanál só
  • 10 dkg margarin
  • 20 dkg zsír
  • 3 dl tej
  • 4 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 tojás
  • 2 evőkanál tejföl
  • 1 tojás és magok a tetejére
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni.
A lisztet elvegyítettem a sóval, elmorzsoltam a margarinnal és zsírral, majd a túróval és krumplival is. Mélyedést készítettem a közepébe, beleütöttem a tojást, beleöntöttem az élesztős tejet s összegyúrtam a tésztát. 2 evőkanál tejföllel lazítottam, mert kissé kemény lett.
Megdagasztottam, pici liszttel szórtam, letakartam s 1 órát kelni hagytam.
Lisztezett deszkára borítottam, kinyújtottam, jó ujjnyi vastagra. Kiszaggattam, tepsibe pakoltam.
Csipet sóval felvert tojással lekentem, szezámmaggal/köménymaggal szórtam.
180 fokos sütőben sütöttem, szép pirosra.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom útravalókat készítesz a fiadnak, jó dolga van ezen a téren. :)
    Látszik a pogácsán, hogy milyen pihe-puha.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Okki! :-) Igyekszem, kicsit kényeztessem legalább ily módon! :-)

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...