Babos lecsó

Másmilyen lecsót terveztem, de Leányzó rizsesen kérte- az a kedvenc. Úgy is kezdődött, aztán hirtelen jött ötlettől vezérelve beleborítottam egy konzerv vörösbabot. Nem is volt olyan rossz ötlet, finom lett, s még másnapra is maradt belőle- ami nem egy hátrány, ugyanis eggyel kevesebb "mitfőzzekmármegint" gondom lett.

Hozzávalók:

  • 4 nagy fej hagyma
  • 6-8 darab lecsópaprika
  • 4-5 evőkanál olaj
  • só, bors, pirospaprika
  • 1 evőkanál házi ételízesítő
  • 1 dl rizs
  • 15-20 dkg kolbász
  • 1 konzervbab 
  • 2-3 dl paradicsomlé
Így készült:
A hagymát, paprikát megtisztítottam, feldaraboltam. Az olajon fedő alatt félpuhára pároltam. Közben sóztam is. Hozzáadtam a rizset meg háromszoros mennyiségű vizet. A vastagabb karikákra szelt kolbásszal együtt fedő alatt kis lángon főztem, míg a rizs megpuhult. Közben borsot, paprikát és házi ételízesítőt adtam hozzá.
Végül beleborítottam a leszűrt babot és ízlés szerint paradicsomlét. Ha szükséges, még sózom és ha felfőtt, kész is.

2 megjegyzés:

  1. Finom, gyors ebédetek lehetett! Úgy tűnik, jó ötlet volt beletenni a babot 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nekünk ízlett így babosan. A lecsó meg szinte minden zöldséget elvisel.

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...