2011. július 24., vasárnap

Vaníliakrémes kávés szelet

Ezt a sütit nem most sütöttem, ez egyike azoknak, amelyeket elhanyagoltam. Nyáron különben sem szoktam krémeseket sütni -de, azért megesik-, ilyenkor az egymást követően érő gyümölcsöket használom fel...többnyire. Most, hogy ilyen hűvös van, krémeset óhajtottam. Mégsem azt sütöttem, csak így próbálom becsapni magam:-) Most, így ebéd után  különben sem tudnék lenyelni egy falatot sem belőle...
Hozzávalók:
A tésztához:
  • 4 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 1 dl olaj
  • 5 evőkanál főzött feketekávé
  • 25 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 dl tej
  • 3 evőkanál capuccinopor
A krémhez:
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 3 dl tej
A bevonáshoz:
  • 1 tábla ét tortabevonó 
  • 3 evőkanál olaj
 A tésztához elkeverjük az olajat a cukorral, hozzáadjuk egyenként a tojásokat, majd a kávét,  capuccinót, jól elkeverjük. Végül hozzákeverjük a sütőporral elkevert lisztet a tejjel váltakozva.
Kikent tepsibe simítjuk, előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.
Ha kihűlt, vízszintesen kettévágjuk.
Elkészítjük a krémet: megfőzzük a pudingot a tejjel és a vaníliás cukorral. Kevergetve kihűtjük. Közben a puha margarint kikeverjük a cukorral, majd kanalanként hozzáadjuk a pudingot.
A krémet a két lap közé kenjük.
A csokit gőz fölött felolvasztjuk, elkeverjük az olajjal, bevonjuk vele a sütit.

A receptet a Süssünk-főzzünk sorozat 35. kötetében találtam, pontosabban megihletett. Mert kissé átalakítottam.  Finom süti volt, akár krém nélkül is elkészíthető. Főleg kávéimádóknak...

5 megjegyzés:

  1. A krémes változatra szavazok. Guszta, mint mindig. Nem csodálom, hogy megihletett a recept, nekem is tetszik. "Kipróbálandó" :)

    VálaszTörlés
  2. Mi tagadás, én is a krémes sütiket részesítem előnyben, de legalább habos vagy gyümölcsös legyen:-)

    VálaszTörlés
  3. Finom ez télen is, meg nyáron is :D

    VálaszTörlés
  4. Szia Gerdi! A blogkóstolóban a te blogodból kellett választanom. Már el is készítettem ezt a sütit és a csavart sósat. Nagyon finom lett a capuccinótól, az egész családomnak nagyon ízlett. Még keresgélek a túrós receptek között is, és biztosan azt is elkészítem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Piroska, örülök, hogy több receptem is megtetszett! Meg is néztem az elkészített sütiket, igazán étvágygerjesztőre sikeredtek!

      Törlés