Ferrarossi

Férjuram tegnap délután jelentette be, hogy vendéget hoz. Jött is a fejtörés, mit készítsek hirtelenjében. Persze, édességet. Eléggé leszűkítettem a lehetőségeket: ne kelljen sütni, egy éjszakán át pihentetni, legyen otthon hozzávaló, s minél hamarabb készüljön el. Rövid keresgélés után eszembe jutott a Szabinánál nemrégiben látott finomság, gyorsan rákerestem, receptet lefirkáltam, konyhába leszaladtam, fél óra alatt elkészült. Igaz, a Lányom fejezte be a kipakolását, mert nekem mennem kellett.

 Hozzávalók:
  • 15 dkg cukor
  • 6 evőkanál méz
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg csoki
  • 15 dkg darált dió
  • 25 dkg kukoricapehely
Elkészítés:
A cukrot és a mézet kis lángon felolvaszjuk, majd hozzáadjuk a margarint és a csokit. Összefőzzük. A lángról levéve hozzákeverjük a diót és kukoricapelyhet, alaposan összeforgatjuk. Még melegen, azonnal kis muffin- vagy mignonpapírokba rakjuk, s hagyjuk megdermedni.

Kellemesen ropogós, édes (nekem nagyon is) finomság lett. Köszönöm Szabinának a receptet! S még csak nem is változtattam rajta semmit:-)

8 megjegyzés:

  1. Nahááát, én is ezt csináltam meg tegnap! :P Klassz lett a Tiéd is! :)))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon fincsi lehet, szerintem örülnének neki az enyéim is:) Milyen kukoricapehely, melyiket használtad?

    VálaszTörlés
  3. Jól hangzik, és jól is néz ki! Biztosan fini!

    VálaszTörlés
  4. Csilla, nem csoda, hogy te is kinézted, annyira egyszerű, s különleges és finom.
    Trollanyu, igazi gyerekcsemege, biztos, nem vetnék meg a tieid sem:-) A kukoricapehely sima natúr, corn flakes.
    Adela, köszönöm, s köszöntelek nálam! Jó, hogy "megszólaltál" magyarul, mert nem voltam benne biztos, hogy írhatok így neked. A románhoz meg igencsak össze kéne szedjem magam:-)
    Hankka, köszi! Igazán finom, a gyerekek rájártak rendesen (no meg én is):-)

    VálaszTörlés
  5. Gerdi, nagyon örülök, hogy elkészítetted és sikert aratott! :) Csilla, remélem nálatok is bevált! :) Én annyira szeretem ezt a kis ropogtatni valót, hogy sokszor abba sem tudom hagyni... meg is kívántam a képeket nézve. :)))

    VálaszTörlés
  6. Szabina, én is most örülök, mert Csillánál láttam viszont az én egyik sütimet:-))) Nagy sikere lett a "krajcárosnak", ahogy Fiam emlegeti, visszatérő lesz, köszönet érte Neked!

    VálaszTörlés
  7. Tetszik az olaszos neve :) na, persze ez a finomság is!

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...