Sajtos kiflik

Viszonylag frissen készült sütemény, persze csak az előzőekhez képest. Múlt hét végén Nővéremékhez készültünk. Azon vettük észre, hogy az utóbbi időben megritkultak a családi összejövetelek. Lassan a szülinapokon és karácsony-húsvéton kívül alig találkozunk. Mindenki rohan a hétköznapokon, s örül, ha hétvégén szusszanhat egyet. Ezen próbáltunk változtatni...
Ha mi megyünk, ha ide jönnek, én mindig sütök. Szerintem már számítanak rá! :-) Készült édes is, sós is.
Ez volt a sós:

Hozzávalók:

  • 3 dl tej
  • 1 teáskanál cukor
  • 5 dkg élesztő
  • 1 kg liszt
  • 2 púpozott teáskanál só
  • 20 dkg margarin
  • 2 tojás
  • 2,5 dl tejföl
Töltelékhez:
  • tejföl 
  • 25-30 dkg reszelt trappista
  • lekenni: 1 tojás
  • beszórni szezámmag, só
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
A lisztet, sót tálba tettem, elmorzsoltam a margarinnal. Beleütöttem a tojásokat, hozzáadtam a tejfölt, majd az élesztős tejet és összegyúrtam. Kicsit lágy lett, kevés lisztet még tettem hozzá. Ellenkező esetben tejjel vagy tejföllel lehet segíteni rajta.
Megdagasztottam, letakarva hagytam megkelni.
Mikor megkelt, lisztezett deszkára borította, 6 egyenlő részre osztottam.
Mindegyik részt vékony koronggá nyújtottam. Lekentem nagyon vékonyan tejföllel, megszórtam reszelt sajttal. Kettőbe, négybe, majd nyolc részre vágtam, mint a pizzát, s még ezeket is feleztem. Így egy korongból 16 kifli lett. Mindegyik nyújtott háromszög alakú részt felsodortam, s úgy tettem a tepsibe, hogy a tészta vége a kifli alatt legyen.
A tepsibe lekentem felvert tojással, megszórtam szezámmaggal -fekete szezámmagot is kevertem bele-, meg sószemcsékkel.
180 fokos sütőbe tettem a tepsit, s hagytam szép pirosra sülni a kifliket.
Míg sült egyik tepsivel, pödörgettem a következő adagot, töltöttem a második tepsit. Három és fél tepsivel lett.

Frissen finoman ropogós volt a külseje, de kihűlve is finomak voltak! :-)

2 megjegyzés:

  1. De jól hangzik a tejfölös lekenés után a sajtos töltelék. Megjegyzem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csilla, örülök, hogy tetszik! A tejföl "megfogja" a sajtot a kifliben, azért szoktam keverni vagy tejföllel lekenni, mint itt is. Meg persze puhább is lesz a tészta.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...