Vajas sütőporos pogácsa

Apró pogácsákat sütöttem sós rágcsálnivaló iránti vágyam kielégítése végett. Menőmanó Unokaöcsinek is ízlett! :-)
Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg vaj
  • 1 csomag sütőpor
  • 20 g só (1púpos teáskanállal és még egy kevés)
  • 3 tojássárga
  • 3 nagy evőkanál tejföl
  • 1 tojásfehérje lekenni
  • köménymag beszórni
Így készült:
A lisztet, sót, sütőport elmorzsoltam a puha vajjal. Hozzáadtam a tojássárgákat, tejfölt és összegyúrtam. A tejfölt több részletben adtam hozzá, annyit, hogy összeálljon a tészta, de azért kemény se legyen.
Egy órányi pihentetés után nem túl vékonyra kinyújtottam, apró kerek formával kiszaggattam, tepsibe pakoltam, kissé felvert tojásfehérjével lekentem, köménymaggal szórtam.
180 fokos sütőben világosra sütöttem.
Omlós, roppanós pogácsa lett. Én szeretem a köménymagot sós sütiken, összerágcsálni is. Persze másmilyen maggal is szórható vagy éppen reszelt sajttal is. 

2 megjegyzés:

  1. Ez is finom lehetett! A köménymag nekem is nagy kedvenc :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én szerettem, s mindre köménymagot szórtam, mert szerintem -is- így a legfinomabb! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...