Soksajtos-kapribogyós minipizza

Kisfiamat nehéz szívvel ugyan -részemről persze-, de elengedtük egy távolabbi kirándulásra, Szicíliára. Ő nagyon várta, hogy mehessen, én meg azt vártam, hogy végre itthon legyen. Tele élményekkel, mesélni valóval s fotóval tért haza. Meg a kis költőpénzéből vásárolt apróságokkal, holott rákötöttem, magára költse, ne szuvenírre. Nekem hozott fűszereket meg kapribogyót. Amit hamarosan ki is próbáltam pizzán. Meg azóta kenyérbe is került. S még mindig van belőle, mint ahogy az Etnán szerzett leégés utáni foltból is. :-) 


Hozzávalók:

  • 1 kg liszt
  • 2 púpos teáskanál só
  • 3 dl tej + víz
  • 1 teáskanál cukor
  • 4 dkg élesztő
  • 1 tojás
  • 4-5 evőkanál olívaolaj

  • pizzaszósz 
  • többféle sajt (trappista, Camembert, füstölt, Gorgonzola, ementáli...)
  • kapribogyó
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt s hagytam felfutni. 
A lisztet, sót elvegyítettem, hozzáadtam a tojást és élesztős tejet. Gyúrni kezdtem s közben adagoltam hozzá a vizet, annyit, hogy közepesen kemény, jól kezelhető tésztát kapjunk. Végül beledagasztottam az olajat.
Letakarva hagytam megkelni.
Lisztezett deszkán kinyújtottam, nagy pogácsaszaggatóval korongokat vágtam ki belőle.
Pizzaszósszal lekentem, mindegyikre többféle sajtot szórtam, meg néhány szem kapribogyót. 
180 fokos sütőben kisütöttem őket.

 A végén, a hulladék összegyúrásából keletkezett maradékból szalámis is készült Leányzó óhajára.
A pizzaszószt mindig én készítem: sűrített paradicsomhoz keverek sót, borsot, paprikakrémet, kevés olívaolajat, oregánót, bazsalikomot, kakukkfüvet. Ha túl sűrű, esetleg kevés vizet is. Régebb olajon megpárolt hagyma is került bele, s összefőztem a paradicsomlével, de mióta sietősebbre vettem, csak hidegen keverem ki, hagyma nélkül. Így is megteszi! :-)

2 megjegyzés:

  1. Szép helyeken járhatott a fiad! Biztosan nagy volt az öröm, hisz nem mindenki juthat el oda.
    Guszta pizzákat sütöttél az ajándékba kapott fűszerekkel :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy bizony, szép helyeken járt. Eljuthatott oda, ahova mi valószínűleg soha nem. De a fotói által mi is láthattuk, amit ő. Ügyesen megörökíti a látnivalókat! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...