Krémes kókuszos süti

Vannak emberek, akik nevetnek a félresikerült dolgokon, vannak, akik szerencsétlennek érzik magukat tőle. Vannak, akiket harcra serkent, másokat letör a sikertelenség. Nos, Sógorom a második kategória. Sokszor nevetve meséli, de azért rágódik rajta és tele van aggodalommal. Én egyáltalán nem nevezném pechesnek, szerencsétlenebbnek, mint az átlag, hisz mindenkinél beüt előbb-utóbb valami, csak hogy érezzük, hogy élünk. Nálunk sincs ez másképp... Csak mindenki másképp éli meg. Most mégis az- ugyanis házfelújítás vége fele csúnyán kificamította a bokáját, ráadásul nem is munka közben, hanem csak egy reggeli kapkodós  rossz mozdulat volt... S egy hónapos pihenésre ítélték.
Hogy kissé elviselhetőbbé tegyük kényszerpihenőjét, meglátogattuk. Igaz, nem csak miatta mentünk, halottak napján mindig náluk vagyunk, együtt megyünk ki a temetőbe. S hogy még jobb kedvre derítsem, kókuszos sütit is sütöttem Neki, mert szereti.

Hozzávalók:
A lapokhoz:

  • 40 dkg liszt
  • 15 dkg zsír
  • 1 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 1 evőkanál kakaó
  • 1 csomag sütőpor
  • 2-3 evőkanál kakaó
A töltelékhez:
  • 4-5 evőkanál savanykás lekvár
  • 6 tojásfehérje
  • csipet só
  • 15 dkg cukor
  • 20 dkg kókuszreszelék
  • 1 evőkanál rétesliszt
  • 1 dl tej
A krémhez:
  • 2 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 7 dl tej
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 15 dkg cukor
  • 25 dkg vaj
+ 3-4 kocka csoki reszelve a tetejére

Így készült:
A lapokat gyúrtam meg előbb: a lisztet, sütőport, cukrot, kakaót tálba tettem, elmorzsoltam a zsírral. Hozzáadtam a tojást, és annyi tejföllel összegyúrtam, hogy ne túl kemény tésztát kapjak.
A töltelékhez felvertem a fehérjéket a sóval, majd a cukorral, jó keményre. Hozzákevertem a kókuszreszeléket és lisztet, végül több részletben, óvatos mozdulatokkal a tejet.
A tésztát két részre osztottam. Az egyiket tepsibe tettem, lekentem a lekvárral, ráborítottam a kókuszos habot, s befedtem a másik kinyújtott lappal.
180 fokos sütőben sütöttem.
A krémhez a pudingporokat elkevertem előbb kevés tejjel, majd a többi tejet is hozzákevertem. Belekerült a két vaníliás cukor is. Állandóan kavargatva sűrűre főztem.
Kihűlés közben sűrűn megkavartam. Közben a puha vajat is elkevertem a cukorral és kanalanként hozzákevertem a kihűlt pudingot.
A kész krémet a kihűlt sütemény tetejére kentem.
A tetejére csokit reszeltem.


Sütöttem már valamikor ezt a sütit, valahol fotó is van róla. 
Az eredeti receptben a tojások sárgája is a krémbe kerül- nálam ez azért maradt ki, mert megint volt maradék tojásfehérjém. 
(Bocsi, Ö., hogy kibeszéltelek, de mi már ilyennek szeretünk! :-) )

Előkerült a régebben készült fotó erről a sütiről:



2 megjegyzés:

  1. Sógorodnak jobbulást kívánok! Ezzel a finom sütivel biztos meglesz... Jó kis krémes-habos szeletet sütöttél, és az őszi háttered is nagyon illik hozzá.

    Játék van nálam, ha van kedved hozzá gyere játszani, szeretettel várlak:
    https://katalin-konyha.blogspot.com/2018/11/8-eves-blogom-jatekkal-fozzunk.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Sógorom nevében is, átadom neki! :-)
      Köszönöm a játékra invitálást is! Megnézem rögvest, de ígéretet nem merek tenni...

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...