Borzaska...

... minálunk.
Mifelénk nem volt hagyományos étel, később kaptunk rá, de nagyon. A gyerekek szokták rendelni. Szívesen is készítem, mert finom is, meg kiadósabb, mint a sima rántott hús. Idővel kialakult hozzá a saját receptem, mindig így készítem.

Hozzávalók:

  • 1 nagyobb csirkemell
  • só, bors, paprika keveréke
  • 3 közepes krumpli
  • 3 tojás
  • 3 púpozott evőkanál liszt
  • só, bors
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3-4 evőkanál liszt a forgatáshoz
  • olaj a sütéshez
Így készült:
A csirkemellet kifiléztem, ujjnyi darabokra-csíkokra vágtam. Megszórtam só-bors-paprika keverékével, 15-20 percig hagytam állni.
Közben egy tányérban odakészítettem a lisztet. Elkészítettem a krumplis masszát is: a krumplit megpucoltam, lereszeltem a reszelő nagy lyukú oldalán. Elkevertem a tojással, sóval, borssal, zúzott fokhagymával és liszttel. Ha lágynak találom a masszát, még kevés lisztet keverek hozzá. Olyan kell legyen, hogy a húsról ne folyjon majd le.
Ujjnyi olajat tettem melegedni, serpenyőben.
A húsdarabokat előbb lisztbe, majd a krumplis masszába forgattam. Ha úgy találom, hogy nem tapad meg rajta elég krumpli, még kanállal pakolok rá egy keveset a serpenyőben.
Közepes lángon ujjnyi olajban pirosra sütöttem mindkét oldalát.

Köretnek bármi készülhet hozzá, akár tört krumpli is, vagy rizs, párolt zöldség- ezúttal párolt brokkoli. De a zöldparadicsom csatni is finom volt hozzá.

1 megjegyzés:

  1. Finomat főztél, és a köreted is finom lehetett :-)
    Egy-kétszer én is csináltam borzaskát, finom, kiadós étel :-)
    Nagyon guszta lett a tiéd!

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...