Zöldparadicsom csatni

Nem emlékszem ilyen hosszú, meleg őszre. Talán kétszer volt deres szeptemberben valamikor a fű reggelre, de nem fagyott meg a kertben semmi. Így a paradicsomtövek tovább növelték terméseiket. Előbb egy nagy vödörrel szedtem le, ebből hagymával vegyesen savanyúság lett. Aztán Katalin zöldparadicsom csatnija arra késztetett, hogy az újabb termést is leszedjem. Másodjára csak egy kis vödörrel lett, annak is a zöme apró koktélparadicsom. Hát elszórakoztam vele, mire megmostam, levágtam elejét-végét, felaprítottam. De mint kiderült, megérte vele bíbelődni, mindenkinek ízlik. Főleg ínyenc Fiacskám volt elragadtatva tőle.

Hozzávalók:

  • 2 kg zöldparadicsom (megtisztítva volt annyi)
  • 2 nagy fej hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 nagy alma
  • 3-3 darab zöld és piros színű paprika
  • 2 közepes sárgarépa
  • 1 púpozott teáskanál só
  • 25 dkg cukor
  • darabka gyömbér (3-4 cm-es darab)
  • 1 mokkáskanál őrölt bors
  • 1 mokkáskanál fahéj
  • csili- ízlés szerint
  • 1 dl almaecet
Így készült:
A zöldségeket megmostam-pucoltam, felaprítottam kisebb darabokra. Mindet edénybe tettem, sót, cukort rátettem, s kis lángra tettem. Hamarosan levet engedett, de azért sűrűn kavargattam. Közben a fűszereket is beletettem (a gyömbért apróra vágva), de az ecetet csak a legvégén, s még az ecettel is főztem néhány percig.
Addig főztem, míg jól besűrűsödött. Valamivel több, mint egy óra volt.
Közben többször megkóstoltam, s lehet még fűszerezni, ízlés szerint.
Tisztára mosott üvegekbe szedtem, lezártam, s néhány percre fejtetőre állítottam. 

Húsos ételek mellé finom, pedig inkább édes. 
Katalin, köszönjük a receptet, megtartjuk! :-)

3 megjegyzés:

  1. Örülök hogy elkészítetted, de annak még jobban örülök, hogy ízlett is :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ízlik bizony! Már több üveggel elfogyott, Gergő is vitt magával.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...