Pásztorpite

Egyik alkalommal, mikor Fiam hazajönni készült -ezt átlagosan két hetente szokta-, arra kért, hogy pásztorpite legyen a vacsora. Még sosem készítettem, bár tervbe volt véve. Beírtam gyorsan a keresőbe, végigböngésztem kismillió receptet- végül összeraktam a sajátomat.
Elég változatosan készül, mint a hús fajtája, mint a hozzávalók változóak. A lényeg: zöldséges-húsos ragun krumplipüré van, s úgy összesütve a sütőbe. Persze meg az elmaradhatatlan sajt is szerepet kapott. És... mindenki elégedett volt a végeredménnyel! ☺

Hozzávalók:

  • 2 fej hagyma
  • kevés olaj
  • 2 közepes sárgarépa
  • 40 dkg csiperkegomba
  • 20-25 dkg zöldborsó
  • só bors, paprika
  • kakukkfű
  • 50 dkg darált hús
  • 2-3 evőkanál sűrített paradicsom
A krumplihoz:
  • 1 kg krumpli
  • 10 dkg vaj
  • 1-2 dl tej
  • 2 tojássárga
  • 15-20 dkg reszelt sajt (trappista)
Így készült:
A gombát megtisztítottam, felaprítottam.
1 fej hagymát felaprítottam, kevés olajon üvegesre pároltam. Rátettem a gombát és fedő alatt megpároltam.
A másik fej hagymát szintén felaprítva kevés olajon megpároltam, hozzáadtam a sárgarépát, kevés ideig együtt is pároltam, majd a darált húst és borsót. Sóztam, fűszereztem, kevés kakukkfűt (szárítottat) is tettem hozzá, s időnként megkeverve párolódni hagytam. Végül belekerült a gomba és a sűrített paradicsom.
Közben a krumplit is megpucoltam, hasábokra vágtam, sós vízben puhára főztem. Leszűrtem, majd a vajjal, annyi tejjel, hogy ne túl lágy krumplipürét kapjunk, kikevertem, végül belekevertem a tojássárgákat és a reszelt sajtot. Ha szükséges, még sózzuk is.
A zöldséges-húsos ragut egy tepsi alján elsimítjuk, erre kenjük a krumplipürét.
190 fokos sütőben sütjük, míg enyhén pirulni kezd a teteje.
Azon melegében csak így maszatosan lehet belőle kiszedni, de annál finomabb volt.

Kihűlés után formásabb szeletekben tálalható, s újramelegítve is finom volt.
Kiadós, laktató, finom eledel. Máskor is fog készülni, ebben biztos vagyok! 😊

2 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...