Bögrés joghurtos süti

Leányzó elmúlt szombaton belsővizsgázott történelemből. Becsülettel készült rá, pontosan, átláthatóan kidolgozta magának a tételeket, néhány osztálytársának egyik-másikat lefotózva el is küldte -szerencsére, ezek legalább megmaradtak-, hétfőn pedig barátnője másolt belőle napközben. Akkor látta utoljára a füzetet- lába kelt. Nagyon sajnáltam, mert tényleg megdolgozott vele, s azóta sem tudni, hová lett a füzet. (Ez a jutalma a segítőkészségnek manapság...) Néhány tételt újraírt, néhányat a régi füzetéből nézett át, s a "jóindulatú" füzeteltüntető egyén ellenére maximális pontszámot ért el a vizsgán. Hozta a formáját! 💓
Ennek annyi köze a sütihez, hogy annak örömére, hogy túl lesznek a vizsgán, bár akkor még nem tudták, hogyan, csajos partit szerveztek. Szólt előre, de nekem csak szombat reggel jutott el a tudatomig. Egy órám volt, hogy sütit süssek neki. Ilyenkor jönnek jól a kevert receptek. Nem cifráztam túl, mégis finom lett.
Az egy óra letelte előtt 15 perccel került ki a sütőből, meghűlni már nem volt ideje. Ennyit az interneten keringő 10 perces receptekről! 😄

Hozzávalók:
2 dl-es bögrével mérve:

  • 3 tojás
  • 2 bögre cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 biocitrom lereszelt héja
  • 1 bögre olaj
  • 2 bögre görög joghurt (1 nagy doboz)
  • 4 bögre liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 evőkanál kakaó a massza harmadába+2 evőkanál tej
  • 10 dkg dió a tetejére
Így készült
A tojásokat habosra kevertem a cukorral. Hozzáadtam az olajat és joghurtot, vaníliát, citromhéjat, majd a sütőporral elvegyített lisztet.
Simára kevertem.
A massza 2/3-át tepsibe simítottam (sütőpapírral bélelt, 28×32cm-es), a többibe elkevertem a kakaót és tejet. A világos masszára csorgattam.
A tetejét megszórtam durvára vágott dióval.
190 fokos sütőben sült.

A tetején megpergelődött dió nagyon jó ízt adott az egésznek. Meggyet is terveztem tenni rá, de a nagy sietségben elmaradt. Most így volt finom. 
Azon forrón szeleteltem, tele pakoltam egy dobozt, s útban Esztergom fele majdnem ki is hűlt.


4 megjegyzés:

  1. Mindketten nagyon ügyesek voltatok! Leányzódnak a vizsga miatt, neked pedig a sütésért gratulálok! :-)

    VálaszTörlés
  2. Látom nagyon aktív szakaszodban vagy sokat sütögetsz mostanában. Nagyon guszta és finom lehet ez a sütemény is! Lánykádnak nagy gratula, gondolom legközelebb óvatosabb lesz kézből kézbe adjon csak oda bármit de különösen egy ilyen fontos dolgot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönjük szépen! Azért sütni sütök folyamatosan, arra mindig szakítok időt, csak közzétenni van kevesebb idő. Az őszi szünetben jó sok recepthez írtam bejegyzést, elmentegettem, s sorra közzéteszem őket. Ez a süti mondjuk kivétel, ez egy hete készült.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...