Kolbászos kifli

Az utóbbi időben kissé hűtlen lettem kedvenc alapanyagomhoz, a kelt tésztához. Régebb minden héten legalább egyszer sütöttem belőle valamit- hát ezen alkalmak igencsak megritkultak. Pedig még mindig szeretem lesni, mi sül ki belőle.
Ezek a kiflik nemrég készültek, útravaló gyanánt, meg esti harapnivalóként is jól működtek. Bármilyen tölteléket el tudok bele képzelni, ezekbe épp kolbászszeletkék kerültek.


Hozzávalók:
  • 4 dl tej+szükség szerint
  • 1 teáskanál cukor
  • 4 dkg élesztő
  • 1 kg liszt
  • 2 púpozott teáskanál só
  • 12 dkg margarin
  • 2 egész tojás
  • 1 dl olaj
  • + kolbász, tetejére 1 tojás, szezámmag
Így készült:
Az élesztőt 4 dl kézmeleg tejben, amiben előbb elkevertem a cukrot, felfuttattam.
A lisztet elvegyítettem a sóval, elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam az élesztős tejet, tojásokat és összegyúrtam. Keménynek találtam, ezért még kevés tejet öntöttem hozzá. Ezután 3-4 részletben beledolgoztam a tésztába az olajat, közben jól megdagasztottam. 
Letakarva kelni hagytam.
Közben a kolbászt karikákra vágtam, a karikákat feleztem.
Mikor megkelt- kb 1 óra-, deszkára borítottam, 8 gombócra osztottam. Mindegyik gombócot kerekre nyújtottam, nyolcba vágtam, 2-2 fél kolbászdarabkát tettem a vastagabb végére. Felsodortam, kiflivé hajlítottam, tepsibe pakoltam.
Csipet sóval felvert tojással lekentem, szezámmaggal szórtam, 180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem őket.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom kiflit sütöttél.Szívesen elvennék most egy darabkát:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! Szívesen megkínálnálak! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...