Túrós karikák és sajtos kiflik

Piroskánál láttam meg ezt a formázást, lecsaptam rá. El is készült úgy két hónap múlva, s újabb két hónap elteltével meg is mutatom:-)
Nálunk túrótöltelékkel készült, meg eperdarabkákkal, mivel épp érett az eper. Nem jutott az összes tésztába túró, így lett kifli is. Sajtos, hogy sós is legyen.


Hozzávalók:

  • 1 kg liszt
  • 20 dkg margarin
  • 1,5 teáskanál só
  • 1 evőkanál cukor
  • 2 tojássárga+1 egész tojás
  • 5 dl házi tej
  • 4 dkg élesztő
A túrótöltelékhez:
  • 50 dkg túró
  • 10-15 dkg cukor
  • 8-10 szem eper
  • 2 evőkanál gríz
A sajtos töltelékhez:
  • 10-15 dkg reszelt sajt
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • Piros Arany
  • 1 tojás lekenni 
  • kristálycukor beszórni
Így készült:
3 dl meleg tejben elkevertem 1 evőkanál cukrot, belemorzsoltam az élesztőt.
A lisztet, sót tálba tettem, elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam a tojásokat, valamint az élesztős tejet. Dagasztani kezdtem, közben annyi langyos tejet adtam hozzá, hogy megfelelő keménységű legyen a tészta. 
Letakarva hagytam megkelni.
A túrót villával áttörtem, hozzáadtam a cukrot (ízlés szerint lehet többet-kevesebbet), az apróra vágott epret és a grízt.
A tésztát lisztezett deszkára borítottam. Több, mint feléből túrós készült.
Előbb gombócokra osztottam, majd nagyjából téglalap alakúra nyújtottam. Egyik felét bevagdostam, másik felére került a töltelék.
Feltekertem, s koszorú alakban összefogtam.
Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, tojással lekentem,  cukorral beszórtam, s 180 fokra előmelegített sütőben pirosra sütöttem őket.
A tészta többi részét a sajt-tejföl-só- paprika keverékével töltöttem, kiflivé formáltam.

Elég gyakran készítek egy tésztából édeset és sósat is. Ilyenkor semleges ízű tésztát dagasztok, s majd a töltelék ízesíti meg. A karikák tetejére is azért került cukor, hogy édesebb legyen.
A túró itt-ott kifolyt. Látszik a fotókon is, hogy az alján kihasadt a tészta, s kikukucskált a töltelék. Próbáltam rájönni az okára, de hamarabb elfogyott, mint kitaláltam volna:-) 

14 megjegyzés:

  1. De jó mindkét töltelék! Jó alternatívák :)

    VálaszTörlés
  2. A kiflik nagyon szépen sikerültek!
    Anyuék itt vannak és tudok irni magyorul! Sok puszit küldök!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Any!
      Most biztosan minden percét kiélvezed a szüleiddel töltött időnek:-)
      Írhatsz románul is, megértem, az olaszt is kikövetkeztetem:-)
      Puszi és üdvözlet a családodnak!

      Törlés
  3. Nagyon guszták lettek! Mindegyiket szívesen megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
  4. Csodálatosak! Mentettem! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Hűű,de jó!!Ez a koszorús formázás meg egyszerűen remek!!!Köszönettel,mentve! :)))

    VálaszTörlés
  6. Hmm, de finom lehetett... Nagyon szépek!!

    VálaszTörlés
  7. Ez mutatós is, finom is, kiadós is! :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...