Kéksajtos-zöldfűszeres csigák

Nagyon szeretem a sajtot. Mikor nagybevásárolni megyünk, időnként veszek olyan sajtot is, amilyet még nem ettem. Legutóbb dán kékpenészes sajtot. Elsőre tetszett az illata, de aztán mikor hosszasabban ki voltam téve a hatásának, túl soknak találtam. Az íze is olyan volt: tömény sajt, néhány morzsa után megelégeltem. A család többi tagja sem volt elragadtatva tőle. Kidobni nem akartam, ezért a mélyhűtőben landolt, hogy majd alkalomadtán pogácsába vagy valami más sós sütibe rejtem. Hét elején jött el az ideje. Pogácsának indult, de mikor megdagasztottam a belemorzsolt sajttal együtt, az egész házban kéksajtillat (vagy inkább szag?) terjengett. Ekkor jött a zöldfűszerek ötlete, gondolván, ezek majd elnyomják az erős sajtszagot. Nem teljesen, de bejött.
Hozzávalók:
  • 75 dkg liszt
  • 1 nagy evőkanál zsír
  • 2 kiskanál só
  • 1 tojás
  • 10 dkg kékpenészes sajt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 5 dl aludttej
A lekenéshez:
  • 0,5 dl olívaolaj
  • 1 mokkáskanál durvára őrölt színes bors
  • 1 mokkáskanál só
  • 1-1csapott mokkáskanál oregánó, bazsalikom, kakukkfű
Az enyhén megmelegített és simára kevert aludttejben belemorzsoljuk az élesztőt, hagyjuk felfutni.
A lisztben elvegyítjük a sót, elmorzsoljuk benne a zsírt. Hozzáadjuk a tojást, belemorzsoljuk a sajtot, ráöntjük az élesztős aludttejet. Megdagasztjuk. Letakarva hagyjuk megkelni.
Az olajban elkeverjük a sót, borsot, zöldfűszereket.
A tésztát 2 részre osztjuk. Külön-külön hosszúkás téglalapra nyújtjuk, elosztjuk rajtuk a zöldfűszeres olajat, kenőecsettel egyenletesen rákenjük. Felsodorjuk, ujjnyi szeletekre vágjuk, sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk, előmelegített sütőben kisütjük.
2 tepsivel lett belőle. Végül finom lett, főleg a fiúknak ízlett. De az biztos, hogy kékpenészes sajtot többet nem veszek:-)

7 megjegyzés:

  1. Guszták lettek ! Ezért nem szeretem én sem a különleges sajtokat! A fűszer ha elvette a szagát akkor biztosan finom volt!

    VálaszTörlés
  2. Imádjuk mi is a különleges sajtokat:)De a kékpenészest azt nem bírom megenni én sem. A csiga különben szuper:)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg nagyon helyesek, és az a lényeg, hogy az ízük is jó! Kíváncsivá tettél a sajtot illetően, megejtek majd egy kóstolót a közeljövőben. Legfeljebb sütök én is csigákat! :)

    VálaszTörlés
  4. Sós csigán gondolkoztam én is! Nagyon szépek lettek, szívesen megkóstolnám, még annak ellenére is, hogy nálam sem nagy kedvenc az ilyen tipusú sajt. Guszták! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, Éva! Én szeretem a különleges sajtokat, de ez nagyon különleges:-) A fűszer segített rajta... de akkor is érződött a sajt szaga.

    Petra, köszi!

    Trollanyu, köszönöm! Másféle sajttal is meg fogom sütni, mert amúgy finom volt. Csak kevésbé különlegessel:-)

    Hankka, kíváncsi vagyok , neked milyen benyomásod lesz a kékpenészes sajtról! Nekem olyan volt, mintha egy falatba bele lenne sűrítve egy egész kiló sajt.

    Barbi, nem ilyen intenzív ízű meg illatú sajttal merem ajánlani. Köszi!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek lettek (persze biztosan nagyon finomak is)!

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...