Vágott keksz

Mifelénk egyáltalán nem volt hagyománya az adventi aprósütiknek, koszorúnak, naptárnak. De annyira szeretem a karácsonyt megelőző időszakot, hogy szokásunkká vált:-)
Újabban aprósütikért bújom a szakácskönyveket, receptes újságokat. Ezt egy Nők Lapja Konyhában találtam, több más fincsi keksszel egyetemben. Majd jön a többi is, vagy valami más, hisz van miből választanom.

Hozzávalók:

  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg cukor
  • 15 dkg margarin
  • fahéj 
  • 15 dkg dió, mogyoró, mandula, napraforgómag vegyesen
  • 1 tojás
  • csipet só
  • fél csomag sütőpor
A magokat megpergeljük, durvára, nagyobb darabokra vágjuk.
A margarint, cukrot, tojást elkeverjük, a többi hozzávalóval összegyúrjuk.
2 részre osztjuk, 5-6 cm átmérőjű hengerré formázzuk, fóliába csomagolva mélyhűtőbe tesszük.
1-1,5 óra elteltével kivesszük, szeleteljük, tepsibe rakosgatjuk, előmelegített sütőben kisütjük.
Finom, ropogós rágcsálnivaló, akár el is állna egy darabig:-)
Adventi sütihez koszorú is dukál, ma készítettük Hédikémmel:
Ma ébredtem rá, hogy holnapután advent első vasárnapja! Hihetetlen, hogy telik az idő. De mindezek ellenére még most sem érzek ünnepi hangulatot, a szokásos tettvágy sem jelentkezett még, a tervek sem szövődnek... Pedig nagyon hamar el fog telni ez a 4 hét, a december nagyon mozgalmas minálunk. Csipkedem magam:-)

10 megjegyzés:

  1. Segítek a csipkedésben, ha kölcsönös lesz :) A gondolat intenzíven ott motoszkál a fejemben, hogy össze kéne állítani az ünnepi menüsort, sőt, sorokat, megtenni az előkészületeket, de még halogatom... ég csak november van. Anno végigdolgoztuk az évvégét, még 24.- ét is és estére mégis ragyogott minden, az ünnepi menüsor készen volt és jöhetett a Jézuska :)
    Jót tett a kekszhez előpörkölt magféle, kellemest ízt kölcsönözve neki. Ezek azok a rágcsás sütik, amikből sohsem elég!

    VálaszTörlés
  2. Hmmm, jó ez a sokmagvas keksz, méltó kezdete lesz az Adventnek.

    VálaszTörlés
  3. A keksz nagyon finom lehet, a koszorú meg gyönyörű:) Nálunk mézes koszrú lesz, holnap fog elkészülni:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól hangzik ez a sokmagvas keksz, finom lehet, viszem is a receptet! Nagyon szép lett a koszorútok is! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
  6. Jó kis kekszrecept! Bespejzolnék belőle! A koszorúd pedig nagyon szép, én meg vagyok csúszva ezen a téren, de ma megyünk szülővárosomba, a nagy Adventi vásárba, remélem tudok venni valami szépet, mert készíteni nincs időm!
    Ügyesek vagytok! :)

    VálaszTörlés
  7. Guszta nagyon a kekszed és nagyon szép lett az adventi koszorútok! Pörögjél akkor fel, én bezzek az ünnep lázában égeg!/ Ezt nem tudom megmagyarázni hogy miért ?/

    VálaszTörlés
  8. Vicuska:-))) Legyen, visszacsipkedem:-) Nálam talán az előttem álló névnapok és szülinapok késleltetik a karácsonyi hangulatot, hisz ezeken töröm a fejemet. Majd ha azok lezajlanak...

    Katuci, ma már újabbak is készültek:-) Majd jönnek, lassan de biztosan.

    Trollanyu, köszönöm! Ugye látni fogjuk a mézes koszorút?

    Hankka, köszi és köszi:-) Ami diós meg mogyorós, mind jöhet, remélem, nektek is ízleni fog:-)

    Flóra, köszönöm!

    Barbi, köszi:-) Mi ráérünk, meg ezek olyan jó alkalmak az együtt matatásra!

    Éva, köszönöm! A biztatást is, én is azon vagyok. Ma mézest (is) sütöttem, talán ez is segít:-)

    VálaszTörlés
  9. Guszta a süti, és gyönyörű a koszorú! Boldog adventi várakozást kívánok. :)

    VálaszTörlés
  10. Petra, köszönjük szépen! Nektek is kívánok boldog adventet!!!

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...