Zöldfűszeres-rozsos kenyér + tojáskrém

Még a múlt heti kenyér, csak valahogy sose érek rá rögzíteni...pedig mihamarabb lenne jó, mert többnyire a kéznél levő dolgokból improvizálok, s nem túl jó a hosszú távú memóriám:-)
Remélem, jól emlékszem a hozzávalókra...
Hozzávalók:
  • 1 kg fehér búzaliszt
  • 30 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 2,5 kiskanál só
  • 4 dkg élesztő
  • 1 kiskanál zöldfűszerkeverék(oregánó, bazsalikom, majoránna,...) 
  • 1 kiskanál cukor
  • kb. 9 dl savó vagy víz
  • 0,5 dl olaj 
  • beszórni 4-5 szál metélőhagyma 
Elkészítés:
A liszteket, sót, zöldfűszereket (ízlés szerint lehet tenni többet is bele)összevegyítjük. A közepébe mélyedést készítünk, beleöntünk 3 dl langyos savót (vagy vizet), belemorzsoljuk az élesztőt, a cukrot is beleszórjuk, s kanállal annyi lisztet keverünk hozzá, hogy enyhén folyós legyen. Letakarva hagyjuk jól megkelni. Ha már jó hólyagos, fokozatosan adjuk hozzá a többi meleg folyadékot, s közben gyúrjuk-dagasztjuk.  Ha már elég kemény, hozzádolgozzuk az olajat is. Simára dagasztjuk. Letakarva, pici liszttel beszórva megkelesztjük.
Ha megkelt, lisztezett deszkára borítjuk, 3 részre osztjuk, vaskosabb rudakat formálunk belőlük. Enyhén megcsavarva püspökkenyérformába tesszük, s hagyjuk még kb. fél órát kelni.
 Pici vízzel lekenjük, apróra vágott metélőhagymával megszórjuk (én egyet üresen hagytam, nehogy a gyerekek reklamáljanak), s előmelegített sütőben pirosra sütjük.
 Az én sütőmbe befér a 3 forma egyszerre, ezért sütök ennyit. Egyet meg Anyósoméknak adok. Cserébe a palacsintáért:-) Én kézzel szoktam dagasztani, de kisebb mennyiséget kenyérsütő gépben is lehet.

Vacsorára tojáskrémet készítettem hozzá:
6 főtt tojást lereszelünk, 15-20 dkg reszelt sajttal, 3 evőkanálnyi tejföllel s 1 apróra vágott zöldhagymával elkeverjük. Sóval, pici borssal ízesítjük.
Szeretjük az ilyen-olyan kenyérre kenhető vacsikat , gyorsan elkészülnek, ízlés szerint fűszerezhető, meg az éppen otthon lévő dolgokat belekeverhetjük, s marad másnapra csomagolni való belőle, tízóraira vagy Férjuramnak munkába.

2 megjegyzés:

  1. Hány fokos sütőbe kell tenni és mennyi ideig kell sütni? Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Mariann! Én 170 fokon szoktam sütni, alsó-felső sütéssel, de hogy mennyi ideig...25-30 perc talán, de én gyakran meglesem, s mikor szép piros, akkor kiveszem. Üdv. Meli

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...