Kedvenc kevert sütink

A már említett négy év alatt szoktam rá a gyorsan elkészíthető  kevert sütikre. Ez lett a kedvenc, mert az alaprecept sokféleképpen variálható, így nem mindig ugyanaz volt. Azóta nem is sütöttem, de most újra elővettem, mert az útra valamit sütni akartam, s mire befejeztem az utálatos vasalást, nemigen maradt másra  időm.
Tegnap este érkeztünk haza otthonról. Hmmm...hogy is van ez? Hát a szülővárosom, Zilah, az mindig az otthon marad, de ahol most élünk, bár nem vagyok teljesen kibékülve a hellyel, de itt van első saját otthonunk, azért mégiscsak haza ez is. Naaaaaagyon jó volt otthon, de a mértékét a sok "a" sem fejezi ki. A gyerekek is nagyon élvezték, s hogy kárpótoljuk magunkat az idő rövidsége miatt, úgy döntöttünk, a nyáron egy egész hetet szánunk arra, hogy végigjárjuk gyerekkorunk színhelyeit s a rég látott rokonokat, ismerősöket. Mert igazából ez a kettő hiányzik: azok, akikkel időnként összedugtuk a fejünket, s a hegyek. Szóval, jól éreztük magunkat, s ezúttal is köszönöm vendéglátóinknak a kellemes órákat!
No, én aztán jól elkanyarodtam a kevert sütitől. Akkor jöjjön:
Hozzávalók:
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 4 tojás
  • 1 citrom leve és lereszelt héja
  • 50 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1,5 dl  + 3 evőkanál tej
  • 1 evőkanál kakaó
  • 1 üveg magozott meggybefőtt
Elkészítés:
A meggyet leszűrjük.
A puha margarint (be lehet tenni néhány másodpercre a mikróba) elkavarjuk a cukorral és vaníliás cukorral. Egyenként hozzáütjük a tojásokat s mindegyikkel jól elkavarjuk. Belekerül a citrom leve és héja is, majd a liszt, sütőpor a tejjel váltakozva. Simára keverjük.
Valamivel több, mint felét kikent tepsibe tesszük, nem kell elsimítani, a többibe elkeverjük a kakaót és a 3 evőkanál tejet. A sárga tésztára simítjuk, a tetejére szórjuk a meggyet, de bele is lehet keverni a tésztába.
Előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.

S hogyan variálható? Az alaprecept az 1,5 dl tejig tart. Lehet keverni mazsolát, diót, csokidarabkákat bele, vagy ami éppen van otthon. Más gyümölccsel is készülhet, pl. alma, őszibarack.
Hadd meséljek még egy kicsit, de ez már ehhez a sütihez kapcsolódik. Évekkel ezelőtt, talán 2006-ban a Príma Konyha sütirecept versenyt hirdetett. Küldtem is nekik 4 oldalnyit, aztán nem is gondoltam rá. Egyszer Anyukám hív, hogy én küldtem recepteket az újságba? Mert első helyezett lettem! Gyorsan hozattam is Férjurammal egy Príma Konyhát, s tényleg, ott állt fehéren-feketén. 3 sütimet sütötték meg, egyik ez volt. A nyereményt is megkaptam, egy kombihűtőt kértem, azóta is jó hasznát vesszük. No de amin jól szórakoztam, az általam sokarcú kevert sütinek nevezett recept "sokareci kevert"-ként jelent meg. Rá kellett jönnöm, hogy olvashatatlan az írásom:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...