Gyömbéres labdácskák áfonyalekvárral

Valamikor réges-régen... nagyon szerettem aprósütikkel bíbelődni, faragni, díszíteni, összerakni s így tovább. Aztán jött a négy év főiskola (hogy minek, nem tudom: míg nem volt, az volt a baj, most meg az, hogy van), akkor ha sütöttem is, az volt a lényeg, hogy gyorsan legyen meg. Lassan egy éve túl vagyok rajta, bele is vetettem magam a sütizésbe, de az aprósütik iránti szenvedély nem tért vissza.
Ennek a sütinek a receptjét tartalmazó újságot legalább két hónapja tartom a kupac tetején, kinyitva, hogy hamarosan sor kerüljön rá. Tegnapelőtt szántam rá magam. Finom kis rágcsálnivaló lett belőle, de közel sem olyan szabályos kis labdácskák, mint az újságban, sülés közben ugyanis kissé deformálódtak. A lekvárnak szánt lyukból meg alig maradt valami, de azért mégiscsak rápakoltam egy keveset.

 Hozzávalók:
  • 35 dkg liszt
  • 1 mokkáskanál gyömbérpor
  • 1 tojás
  • 12 dkg porcukor
  • 25 dkg margarin
  • fél csomag sütőpor
  • a tetejére lekvár
  • a beszóráshoz 2 evőkanálnyi porcukor 
Elkészítés:
 A liszthez adjuk a sütőport, gyömbért s elmorzsoljuk a margarinnal. A tojással, porcukorral összedolgozzuk, sima tésztává gyúrjuk. Kb. egy órát pihentetjük.
Diónál kisebb gömböket formálunk belőle, tepsibe rakjuk, s mindegyik labdácskába fakanál nyelével mélyedést készítünk. Előmelegített sütőben világosra sütjük.
Ka kihűlt, porcukorral beszitáljuk s mindegyik mélyedésbe kevés lekvárt teszünk.
Áfonyalekvárt használtam, boltit. Csalódás volt, mert az üveg teteje tele volt gyümölcsdarabokkal. Lejjebb csak  kocsonya. No de ajándék lónak... ugyanis kaptuk, soha nem vásárolok lekvárt, magam főzöm, az legalább gyümölcsből van.

2 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...