Barackos-habos süti

Nem is tudom, minek nevezzem a mai sütinket. Sokféle változata kering interneten is, én egy Tina Konyhában találtam. Már sütöttem, nem teljesen követve a receptet. Ez az én verzióm:
Hozzávalók:
  •  4 tojásos vizespiskóta
  • 1 l sárga- vagy őszibaracknektár
  • (cukor, szükség és ízlés szerint) 
  • 3 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 6 dl tejszín
  • 3 csomag habfixáló 
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • kb. 25 dkg szögletes keksz
  • csokimáz
Elkészítés:
Megsütjük a piskótát.
Én így készítem a vizespiskótát: szétválasztok 4 tojást. A sárgáját habosra keverem 7 evőkanál cukorral, fél sütőporral. Egyenként hozzáadok 4 evőkanál forró vizet, majd 8 evőkanál lisztet. A fehérjéket egy csipet sóval és 3 evőkanál cukorral felverem, s óvatosan hozzákeverem a masszához. Kikent vagy sütőpapapírral  bélelt tepsiben sütjük.
 A gyümölcsnektár egy részében elkeverjük a pudingporokat. A többit főni tesszük. Ha savanyúnak találjuk, lehet néhány evőkanál cukorral édesíteni. Ha fő, hozzáadjuk a pudingot, s sűrűre főzzük. A kihűlt piskóta tetejére kenjük.
Ha kihűlt a pudingtöltelék, felverjük a  tejszínt a vaníliáscukorral. Hozzáadjuk a habfixálókat. Ha már jó kemény, a töltelékre simítjuk.
A tetejét kirakjuk keksszel.
A kekszet csokimázzal vonjuk be. Mielőtt megszilárdulna, vágjuk át a kekszek mentén, bejelölve a szeletek helyét.
A máz készülhet tortabevonóból is, én most házilag készítettem.
Hozzávalók:
  • 10 dkg margarin
  • 10 dkg cukor
  • 2 evőkanál tej
  • 2 púpos evőkanál kakaó
Ezeket összefőzzük, kb. egy percig kicsi lángon főzzük, közben kevergetjük. Néhány percig kevergetve hűtjük, mielőtt rákenjük a sütire.
Szeretem ezt a mázat, de néha kitol velem, nem akar megszilárdulni, mire én szeretném. Ezúttal is ezt csinálta, inkább lefolyt erre-arra, minthogy a kedvemre tegyen.
Ezért nem sikerült szépre szeletelni, igaz, nem is vártunk vele, mint illett volna .
A tejszínhez nem tettem cukrot, de aki mézédesen szereti, tehet néhány kanállal. A sárgabaracknektárt is elég édesnek találtam, ebbe se került cukor, de üdítőtől függ. Ez egy elég édes, vízzel hígítandó fajta volt. Így egy kellemesen édeskés-savanykás sütit készítettem.

8 megjegyzés:

  1. Mintha összebeszéltünk volna! Nálunk is hasonló süti készült, csak más ízesítéssel és csokimáz nélkül. De ezt is ki fogom próbálni, biztosan nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Ez igen. Csodaguszta. Hmmm... :)))

    VálaszTörlés
  3. Hankka, amint írtam, már sok változatával találkoztam ennek a sütinek. De mindenképpen finom lehet. Megyek hozzád, megnézem a tiedet:-)
    Köszi, Petra!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta lett! Szoktam én is ehhez hasonlót készíteni, jó tömény édesség de nagyon finom!

    VálaszTörlés
  5. Köszi, Éva! Valóban tömény, és kiadós.

    VálaszTörlés
  6. Finom és szép is, még ha le is csordult az a csokimáz!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Vicuska! Végigolvastam a sok hozzászólást, köszönöm szépen, kedves vagy! Örülök, hogy barangoltál a blogomon! Ugye nem baj, ha nem válaszolok mindegyikre külön-külön?
    A kürtőst én szoktam olajban sütni, igazán finom. Hogy nem egészséges, az vitathatatlan. De egy évben egyszer...
    A bukarest nagyon finom süti, a gyerekek egyik kedvence, s nem is annyira bonyolult. Egy próbát megér!
    Szívesen látlak továbbra is!

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm, Gerdi, a szíves fogadtatást :), sok kipróbálásra váró finomságot találtam a blogon, majd beiktatom apránként a családi összejövetelekre! és jövök rendszeresen :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...