Tócsi fokhagymás paradicsomsalátával

Már készítettem hasonlót, akkor hasraütésszerűen. Most kerestem interneten tócsirecepteket, s megalkottam a saját verziómat. Fiam megkérdezte, honnan a recept. Mondtam neki, meg azt is, hogy többé-kevésbé követtem a receptet. Mire Ő: "Akkor sehogy!" Hmmm... még ismer is a kis kölök.
Tepsiben sütöttem, megint. Így egészségesebb, mint olajban sütve, de az is igaz, nem lesz olyan finoman ropogós.
Ez volt a mai vacsoránk (de nem ettük meg mind):

Hozzávalók:
  • 1,5 kg krumpli
  • 20 dkg liszt
  • 5 tojás
  • 1 kis pohár tejföl
  • 2 kiskanál só
  • bors
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • a tetejére 15 dkg reszelt trappista sajt és néhány szál petrezselyem
Elkészítés:
A krumlit megpucoljuk, lereszeljük a reszelő nagy lyukú oldalán, belepréseljük a fokhagymát. Hozzáadjuk a többi belevalót, alaposan összekeverjük. Vékonyan kiolajozott tepsibe simítjuk, forró sütőbe toljuk. Mikor kezd pirulni, a tetejére szórjuk a felaprított petrezselyemmel összekevert reszelt sajtot, a forró sütőben ráolvasztjuk. Melegen fogyasztjuk.

Elég hosszú ideig kellett sütni, 200 fokon sütöttem előbb, majd mérsékeltem 180-ra, s valamivel több, mint egy órát időzött összesen a sütőbe. De ez biztosan sütőfüggő is.

Fokhagymás paradicsomsalátát ettünk hozzá. Ez anyósom találmánya, de igazán finom:
Egyszerű, semmi boszorkányosság: a felaprított paradicsomot enyhén sózzuk, kevés olívaolajat öntünk rá, beszórjuk egész apróra vágott fokhagymadarabkákkal.

2 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...