Túrós-barackos kosárkák és rahátos kifli

Tegnap nagy munkában voltunk, zakuszkát főztünk. Ez egész napos munka, ráadásul ketten voltunk rá, én meg anyósom, de valamikor régen egyedül is megcsináltam, ráadásul a gyerekek is kicsik voltak még. Szóval nem kis vállalkozás, de ez is a hagyomány része: minden évben főztünk, Férjuram meg annyira szereti, hogy ki nem hagyhatom. Majd ha kikerül a takarók és párnák közül, jöhet a recept is.
Ma sütéssel vezettem le a tegnapi nap fáradalmait. Élesztős tésztát dagasztottam, s mivel elég tetemes mennyiség ez a tészta, kétféle töltelék került bele.
Kedves Jutka Kanadából, nem tudom, olvasol-e még, de ez most neked is szól, te kértél rahátos kifli receptet. Íme:

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 40 dkg búzaliszt
  • 40 dkg rétesliszt
  • 3 evőkanál cukor
  • fél citrom héja vagy 2 kiskanál citromaroma
  • 20 dkg margarin
  • fél mokkáskanál só
  • 2 dl tej
  • 3 dkg élesztő
  • 3 tojássárgája 
  • 2 dl tejföl
A túrótöltelékhez:
  • 30 dkg túró
  • 10 dkg  cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 3 tojásfehérje 
  • 1 púpos evőkanál gríz
  • 3 őszibarack
A rahátos kiflihez: 10-15 dkg csíkokra vágott rahát

Elkészítés:
A tejet felmelegítjük, elkeverünk benne 1 evőkanál cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt s felfuttatjuk. A liszteket, sót, többi cukrot összevegyítjük, eldörzsöljük benne a margarint. Az összes többi hozzávalóval és az élesztős tejjel kemény tésztát gyúrunk. (Nekem még kellett pici liszt hozzá.)
Fél órát pihentetjük.
Közben elkészítjük a túrótölteléket: a túrót a cukorral villával áttörjük. Hozzáadjuk a vaníliás cukrot, a felvert tojásfehérjéket, a grízt.
A barackokat megmossuk, felszeleteljük, kisebb darabokra vágjuk.
A tésztát két részre osztjuk. A nagyobbikat enyhén lisztezett deszkán vékonyra nyújtjuk, úgy 3-4 mm vastagságúra. Nagyobb korongokat vágunk belőle. (Én műanyag pudingformával vágtam ki.) Mindegyik közepére egy kiskanál túrótölteléket teszünk. A tészta szélét körbe felhajtjuk, s két ujjunkkal 6 helyen összecsípjük, így pereme lesz. 2-2 összecsípett sarkot összenyomunk. Így 3 csücske lesz a sütinek, kosárkaszerű lesz. A közepébe 1-1 darab barackot nyomunk. Előmelegített sütőbe toljuk a tepsit, pirosra sütjük.
Sülés közben eléggé ellaposodtak a kosárkáim, mégis jobb lett volna muffintepsiben sütni, mint ahogy terveztem. De legközelebb...
Két tepsibe fértek bele a nyomi kosárkák.
A maradék tésztát és a korongok kivágása során leesett  tésztadarabokat összegyúrjuk, kinyújtjuk. Háromszögekre vágjuk, egy-egy rahátcsíkot helyezünk bele, feltekerjük, tepsibe helyezzük, kisütjük.
Le lehet kenni tojással, akkor szebbek lesznek, de nem volt időm, mert mire megsodorgattam a kifliket, éppen kisültek a kosárkák.
A rahátról már írtam, itt.
Csalódott voltam, hogy elterültek a kosarak, pedig szépet akartam sütni, egész délután tervezgettem, milyen legyen.  De a család örült neki, teával finom, egyáltalán nem kalóriaszegény vacsora volt.

11 megjegyzés:

  1. Zakuszka és rahát? Hazai dolgok :)) Bizony, a zakuszka nem hiányozhat!! A rahát is finom, de már rég nem használom, mert tartok attól ami benne van, de ennek ellenére nagyon finom.

    VálaszTörlés
  2. Részemről a barackos változatra szavaznék. A zakuszka receptet várom, nagyon érdekel. :)))

    VálaszTörlés
  3. Nekem így kiterülve is gusztusosak a kosárkák, de amúgy is az íze számít! :) A zakuszkára én is kíváncsi lennék! :))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon gusztusosak, biztos finomak is! Én a rahátos kiflire szavaznék, egyszerűen imádom!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm mindegyikőtöknek a hozzáaszólást!
    Martinelli, a hazai dolgokhoz hű vagyok:-)
    Petra, Szabina, néhány napon belül jön a zakuszka receptje is!
    Köszi, Angéla. Nálunk a túrós volt a kapósabb, de a kifli sem maradt a nyakunkon:-)

    VálaszTörlés
  6. Guszták lettek, biztos nagyon finomak! Nem baj az ha szétnyílt a kosár a lényeg az íze!

    VálaszTörlés
  7. Szerintem is guszták és étvágygerjesztőek, és azt is megtudtam, mi az a rahát. Szerinted helyettesíthető esetleg valamivel?

    VálaszTörlés
  8. Éva, köszönöm, neked is, Hankka, kedvesek vagytok!
    A rahát helyett lekvárral tölthető a kifli, vagy talán zselés cukorral, mert ahhoz hasonló állagú ez az édesség.

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm a választ, ki fogom próbálni! Biztosan nagyon finom!

    VálaszTörlés
  10. Szerintem sem nyomik a kosárkáid, s ha elfogyott, akkor azt jelenti, hogy nagyon finom volt...ez a lényeg! A rahátos kiflid is finom lehet! A zakuszka nálunk is nagy kedvenc ! Nem unatkoztál! :) Ügyes vagy!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marika, köszönöm:-) Én soha nem unatkozom, nekem valahogy nem elég a nap 24 órája. Nem kéne aludnom, pedig azt is szeretek:-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...