Aludttejes lepény

A legfinomabb sütemények című, egyik legújabb szerzeményemből néztem ki ezt a receptet. A Kati néni által hozott házitejből aludttej is szokott készülni, most erre használtam el. Nem olyan lett, mint a képen (hogy is lett volna, mikor nem teljesen ugyanúgy készült). Először is a képen vékony tészta, vastag töltelék- nekem pont fordítva lett, pedig az arányok ugyanazok. Aztán okulva a kissé elázottnak tűnő tésztán, én elősütöttem a lapot. Harmadjára nekem nem volt creme fraiche, bár házilag is elkészíthető, de későn kaptam észbe. Simán kihagytam. Kb. ennyi.

Hozzávalók:
A laphoz:
  • 37 dkg liszt
  • 1 sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 12 dkg cukor
  • 25 dkg margarin
  • 1 tojás
  • csipet só
A töltelékhez:
  • 4 tojás
  • 1 csipet só
  • 12 dkg cukor
  • 8 dkg liszt
  • 5 dl aludttej
  • fél citrom héja vagy 2 kiskanál házi citromaroma 
  • 20 dkg creme fraiche (amit kahagytam, mert nem volt)
Elkészítés:
A lisztet elmorzsoljuk a margarinnal, majd a többi hozzávalóval együtt kemény tésztát gyúrunk belőle. Fél órányit pihentetjük.
Tepsi méretűnél nagyobbra nyújtjuk, hogy legyen kicsi pereme is.
10 percig elősütjük.
Elkészítjük a tölteléket: a tojásokat kettéválasztjuk. A fehérjét csipet sóval kemény habbá verjük.A sárgákat a cukorral habosra keverjük. Kis adagokban beledolgozzuk a lisztet, majd az átkevert aludttejet, a citromhéjat. (No meg a tejfölszerű creme fraiche-t.) Végül óvatosan belekeverjük a habot.
A tölteléket az elősütött tésztára borítjuk, visszatoljuk a sütőbe. Még 20-25 percig sütjük, míg pirulni kezd a teteje. (Én a végén átkapcsoltam felső sütésre.)
Kihűlve szeleteljük.
Finom lett így hiányosan is, bár a gyerekek gyanakodva kóstolták meg. Gergő még vacsorázni sem akart, annyit "kóstolt" belőle.Féjuramnak is nagyon ízlett, úgyhogy merem ajánlani így, hiányosan is a receptet.
A creme fraiche elkészíthető fele-fele arányú tejföl és tejszín összekeverésével, vagy- ahogy a könyvben ajánlja- 2,5 dl tejszín és 1 evőkanál író keverékéből, melyet legalább 8 órán át kell érleleni. Ki fogom próbálni, s szemléltetem is.

2 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...