Kisbékák

Nálam a nyaraláshoz való készülődés szerves része a sütikészítés. Többnyire darált kekszet sütök, de most eltértem a hagyománytól. Az új Ramás szórólapról néztem ki a kis falatkákat, persze egész más lett belőle, meg vajas-citromos kekszet terveztem. Ennél történt, hogy a konyhában sertepertélő Fiacskámat megkértem, hogy hozzon nekem egy vaníliás cukrot. A kis szórakozott csemete sütőport borított a tésztára. Leszedegettem róla, s hogy ne menjen kárba, kavartunk még egy sütit. A csapat férfitagjainak ez ízlett legjobban.
Ez volt az első:

Hozzávalók:
  • 15 dkg margarin
  • 15 dkg cukor
  • 25 dkg liszt
  • 3 tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 evőkanál kakaó
  • 10 dgk étcsokoládé 
  • 1 csomag franciadrazsé 
Elkészítés:
A puha margarint, a cukrot és a tojásokat elkeverjük. Hozzáadjuk a lisztet, sütőport, kakaót. Jól elkeverjük. Habzsákba szedjük, s sütőpapírral bélelt tepsibe kis halmokat nyomunk. Kisütjük.
A csokoládét gőz fölött felolvasztjuk, belemárjuk a sütik tetejét. Mindegyikre két drazsét helyezünk. Fogpiszkálóval kis csokipöttyöket teszünk a szemekre.
A gyerekeket is befogtam a szemek felhelyezésébe. Gergőm jól szórakozott, miközben kancsal békákat gyártott . De ezek a békák akkor is jóval szimpatikusabbak, mint az udvaron ugráló kis varangyok, amelyek nagy igyekezetükben mindig arra menekülnek, amerre én is tartok. Már megszoktam, hogy óvatosan lépdelek, mert igencsak szeretem tartani a távolságot...

1 megjegyzés:

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...