Diós-málnalekváros keksz

Megláttam Évánál ezt a sütit és nem tudtam szabadulni a gondolatától! :-) Olyannyira, hogy visszamentem hozzá a receptér, s tegnap megsütöttem. Mindjárt dupla adaggal kezdtem, no meg ici-pici változtatást azért eszközöltem rajta. Annyit, hogy sütőport is tettem bele, meg vaníliás porcukrot használtam. És kevés csokival a küllemén is módosítottam.

Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 20 dkg vaníliás porcukor
  • 30 dkg margarin
  • 16 dkg darált dió
  • 2 tojás
  • kis üveg málnalekvár
  • 5 dkg étcsokoládé + 1 evőkanál olaj a tetejére
Így készült:
A lisztet, cukrot, sütőport, diót, margarint tálba tettem, elmorzsoltam. Hozzáadtam a tojást és összegyúrtam.
Pihentetés nélkül enyhén lisztezett deszkán kinyújtottam, közepes méretű pogácsaszaggatóval kiszúrtam.
Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam a korongokat, 180 fokon világosra sütöttem őket.
Kihűlés után párosával málnalekvárral összeragasztottam a kekszeket.
A csokit az olajjal gőz fölött felolvasztottam és kanállal becsorgattam tetejüket.
Finom omlós kekszek lettek, lekvár nélkül is finom elrágcsálni. Mára jól átpuhultak. Szeretek rájárni! Aki siet, még kaphat kóstolót! :-) 
Éva, köszönöm a receptet!


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek. Örülök hogy elkészítetted, a díszítésen én is gondolkodtam de aztán elmaradt mert csupán megkóstoltuk a többit tettem a mélyhűtőbe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! Díszítés nélkül is finom, ez a kevés csoki amúgy is csak látszatnak van rajta. De teljesen bevonva sem lenne ám rossz! :D Nálunk csak ünnepekkor kerül süti a mélyhűtőbe, olyan kor nem bírjuk megenni meg megetetni a családdal, annyit sütök. :-)

      Törlés
  2. Hát ez isteni finom lehet! :) A díszítés jó ötlet volt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon finom, nem egyszeri alkalom, hogy sütöttem, az biztos! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...