Sajtos-paradicsomos padlizsánkarikák

Ezzel az étellel sikerült megszerettetni a gyerekekkel a padlizsánt. Mert ők nem eszik meg sem a padlizsánkrémet, sem a zakuszkát. Sem más formában, tavalyelőttig. Egy estére sikerült annyira "kiéheztetni" őket, hogy hajlandóak legyenek egyáltalán megkóstolni. És rájöttek, hogy finom.
Én mindenképpen nagyon szeretem. A padlizsánkrém - a vinetta, ahogy otthon hívtuk- végigkísérte a gyerekkorunkat. A zakuszka szintén, aminek a sokféle zöldség mellett kihagyhatatlan összetevője a padlizsán. Minden évben főzünk nagy adagot belőle Anyósommal karöltve. Mert bizony nem kis munka. A lesütött padlizsán pedig mélyhűtőbe kerül, krém lesz belőle hagymával, néha majonézzel. Sütöttem már fasírtot belőle, rántottam, került lecsóba, töltöttem darált hússal ( így). De ily módon aratta a legnagyobb sikert.

Hozzávalók:

  • 1 hosszúkás padlizsán
  • 1 nagy paradicsom
  • 2 evőkanál sűrített paradicsom
  • só, bors
  • csípős paprikakrém
  • oregánó, bazsalikom
  • 15-20 dkg reszelt trappista
Így készült:
A padlizsánt megmostam, héjastul 1 cm vastag szeletekre vágtam. Száraz serpenyőben mindkét felén addig sütöttem, míg megpuhul, azaz a villa könnyedén átszalad rajta. 
A paradicsomot vékony karikákra vágtam.
A sűrített paradicsomot elkevertem a sóval, mokkáskanálnyit tettem bele, mert a zöldségeket nem sóztam. Belekerült a többi fűszer is.
Vékonyan kiolajoztam egy tepsit, leraktam az aljára egy réteg padlizsánkarikát, lekentem a fűszeres sűrített paradicsommal, erre került egy paradicsomkarika, megint padlizsán, sűrített paradicsom és végül jó sok reszelt sajt a tetejére.
190 fokos sütőbe tettem, majd mikor nem győztem kivárni, hogy rápiruljon a sajt, beraktam a grill alá. 
Tudom, hogy sokan nem szeretik a padlizsánt, pedig színfoltja lehet a nyári-őszi vacsoráknak. Erdélyben ilyenkor nagyon olcsó. Többnyire augusztusban utaztunk haza, s hoztunk egy-egy zsákkal. Most korábban ejtettük meg a nyaralást, így itt kell beszereznünk a télire és zakuszkának valót. 

7 megjegyzés:

  1. Micsoda finomság! Én szeretem a padlizsánt. :) Szerintem cukkinivel is működhet, van is a hűtőbe, vacsira kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vanilin, ha elkészítetted cukkinival, mindenképpen számolj be, milyen lett, mert kíváncsivá tettél az ötleteddel! Szerintem finom lesz!

      Törlés
  2. Nagyon tetszetős recept! :) Én nagyon szeretem a padlizsánt, különösen majonézzel és hagymával, kedvenc kencém, de más formában is szívesen fogyasztom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, köszönöm! Én is nagy rajongója vagyok a "vinettának"- gondolom Ti is így neveztétek, nevezitek. Erre kevesen ismerik, de népszerűsítjük! :-)

      Törlés
    2. Igen, mifelénk vinetta. :) Nem is használjuk a padlizsán elnevezést, csak ha magyarországi vendégeink vannak. :)

      Törlés
  3. Én is nagyon szeretem, bármilyen formában! Finom lehetett a sok sajttal!
    Vinettának is már jó pár éve készítjük, pirítóssal nagyszerű vacsora :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom is bárhogyan elkészítve, legalábbis annak, aki szereti! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...