Pihe-puha túrós süti

Még mindig a lemaradások behozásán dolgozom... Már márciusnál tartok! :-) De visszafele haladok, s még tavalyról is van bőven lefotózott s nem megörökített recept.
Ezt a receptet is valahol FB-on találtam s írtam le magamnak, mint egyszer kipróbálandót. Túrós sütiként nem okozhat csalódást... Nem is okozott!

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 25 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 10 dkg margarin
  • csipet só
  • fél csomag sütőpor
A töltelékhez:
  • 75 dkg túró
  • 20 dkg cukor
  • 3 evőkanál gríz
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 3 tojás
A tetejére:
  • 5 tojás
  • csipet só
  • 5 evőkanál liszt
  • 5 evőkanál cukor
Így készült:
A tésztához valókat összegyúrtam, tepsi méretűre nyújtottam. Kibéleltem vele egy kikent tepsi alját.
A töltelékhez a túrót áttörtem, elkevertem a cukorral, vaníliás cukorral, citromhéjjal, grízzel, tojássárgákkal. A fehérjéket felvertem, úgy adtam a túróhoz.
Az 5 tojásból a szokásos módon piskótatésztát kavartam. (A tojásokat szétválasztottam, a sárgákat fele cukorral elkevertem, a fehérjéket a cukor másik felével  és a csipet sóval felvertem; a kettőt egybeborítottam s a liszttel elkevertem. Lehet sütőport is tenni hozzá, de ha jól fel van verve a fehérje, nem szabad összeesnie. ) 
A túrótölteléket ráöntöttem a tepsiben lévő tésztára, elegyengettem, Erre simítottam a piskótamasszát.
180 fokra előmelegített sütőben sütöttem, míg a piskóta teteje szépen megpirult.


Kihűlés után szeleteltem, porcukorral szórtam be.
A tésztára lekvár is kellett volna, ezt szépen elfelejtettem. De így is finom volt, mint minden túrós süti.

2 megjegyzés:

  1. Ez is finom lehetett, mint a többi :-) A túrós sütik nálunk is kedvencek, úgyhogy jöhetne ebből is egy-két szeletke :-)

    VálaszTörlés
  2. Még mindig imádom a túrós sütiket, úgyhogy most igencsak megéheztem erre a sütikére :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...