Almás-pudingos levél

Úgy terveztem, hogy a nyáron behozom az összes elmaradást. Nem tudom, sikerül-e, ilyen tempóval talán igen. De közeleg augusztus vége, ami hozza magával az iskolakezdés szelét meg sok teendőt. Így lassan az én időm sem lesz rengeteg. Legalábbis nagyon remélem. Erről is tudnék mesélni...
Újabb elmaradt süti, amit Leányzó nevezett el, s láttára megkérdezte, van-e itthon leveles tészta. Mert ez is nagyon finom volt, mint minden, ami leveles tésztából készül. S mindig mindjárt kettő csomagból, mert az első elfogy, amint kivettem a sütőből. Csak úgy, kóstolgatás gyanánt.


Hozzávalók:

  • 2 csomag leveles tészta (2 × 50 dkg)
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 1 tojás
  • 4 dl tej
  • 5 evőkanál cukor
  • alma (5-6 darab)
  • vaníliás porcukor beszórni
Így készült:
A leveles tésztát szobahőmérsékleten hagytam kiolvadni.
A pudingporból, tojásból tejből, cukorból sűrű pudingot főztem: előbb elkevertem kevés tejben a tojást és pudingport, majd a többi tej és cukor hozzáadásával felfőztem.
Az almát megpucoltam, felszeleteltem. Negyedeltem, majd a nagyobbakat még ketté vágtam. Természetesen a magházát kivágtam.
A tésztát kinyújtottam, hosszúkás háromszögekre vágtam.  csúcsosabb felét bevagdostam.
A szélesebb felére raktam 1-1 teáskanál pudingot, erre 1-1 szelet almát. Ráhajtottam a bevágott részt, a háromszög csúcsát a süti alá dugtam, hogy majd ne nyíljon szét.
180 fokos sütőben sütöttem.
Vaníliás porcukorral szórtam be.

11 megjegyzés:

  1. Csak úgy ontod a jobbnál jobb recepteket :-)
    Nagyon szép felvételek! És nagyon érdekes a sütik megformázása. Ti találtátok ki?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, azon vagyok! :-)
      Köszönöm szépen! Azért nem teljesen saját ötlet, valahol láttam hasonlót, s leveles tésztában lett újratöltve.

      Törlés
    2. Tegnap megcsináltuk! Nagyon finom lett, majd megmutatom :-)

      Törlés
    3. De örülök, Katalin! Kíváncsian várom! :-)

      Törlés
  2. Egyszerű hozzávalókból is milyen mutatós és finom sütit lehet készíteni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Okki! De csak azért egyszerű, mert a leveles tészta készen van. Ez az egyike azon keveseknek, amit inkább megveszek, mint magam készítsem. Pedig rászánhatnám már magam...

      Törlés
  3. Tetszetős forma, kibuggyanó, rengeteg töltelék, na meg a leveles tészta...nem is kell ennél több! :-)

    VálaszTörlés
  4. húúú, ez (is) nagyon jól néz ki! a hideg idő meghozta a sütési kedvemet - ezt is felveszem a sorba!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fenci, köszönöm! Sok sikert hozzá, jó sütögetést! :-)

      Törlés
  5. Annyi finomságot sütöttél, hogy csak kapkodom a fejem! Ez valami mesés!

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...