Aludttejes kenyér

Én is megsütöttem ma délelőtt az új kenyér ünnepére a miénket. Visszafogtam magam, hogy ne ízesítsem semmivel. Ami más benne, hogy víz helyett teljes egészében aludttejet használtam. Én még azon frissiben letörtem egyik sarkát, a családtagok pedig kértek belőle a leveshez, holott nagyon ritkán eszünk kenyeret az ebédhez. De ezt meg kellett kóstolni! :-)


Hozzávalók:

  • 15 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 15 dkg graham búzaliszt
  • 70 dkg búza finomliszt
  • 2 púpos teáskanál só
  • 1 teáskanál cukor
  • 4 dkg élesztő
  • 8 dl aludttej
  • 2 evőkanál olívaolaj
Így készült:
Az aludttejet alaposan átkeverve kis lángon felmelegítettem.
A liszteket, sót, cukrot tálba mértem, összevegyítettem. A közepébe mélyedést készítettem, beleöntöttem 3 dl aludttejet, belemorzsoltam az élesztőt. Kevés lisztet belekevertem, s letakarva hagytam felfutni.
Mikor jó habos lett, öntöttem még hozzá 2 dl aludttejet, s dagasztani kezdtem. Közben adagoltam a többi folyadékot. Meglepődtem, milyen sok kell bele, de 8 dl kellett, mire megfelelő állagú lett. Ragacsos, makrancos tészta lett, mint a rozslisztesek általában, de az olaj beledagasztásával sikerült kezelhető tésztát kapni.
Letakarva hagytam megkelni.
Lisztezett deszkára borítottam -rozslisztet használtam, jót tesz a tészta kinézetének a rajta maradt teljes kiőrlésű liszt-, 3 részre osztottam. Mindegyiket nagyjából téglalap alakúra nyújtottam, majd felsodortam, mint a kalácsot.
Tepsibe tettem- a gáztepsibe elfértek- egymáshoz nem túl közel, s hagytam még kelni 25-30 percet.
180 fokos sütőben pirosra sütöttem őket.

Az utóbbi időben nagyon kevés kenyér fogy nálunk, így gyorsan el is osztogattam, mielőtt ránk száradna. Egyet azért meghagytam, holnap reggelire jó lesz. :-)

4 megjegyzés:

  1. De szép a kenyered! Biztosan finomabb mint az enyém. Legyen vele szép ünnepetek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! A Te kenyered is biztosan finom, ki is fogom próbálni ezt a dagasztás nélküli változatot. Kíváncsi vagyok, milyen lesz...
      Mire ideérek, lassan vége is a hosszú hétvégének, de köszönjük szépen, jól és gyorsan telt. :-)

      Törlés
  2. ezt már én is megsütöttem! Remek,és nagyon finom,-

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...