Joghurtos kevert lekvárral és csokival

Már megint gombhoz kerestem a kabátot! :-) Találtam a hűtőben egy nagy pohár görög joghurtot, nagyon a szavatossági idő lejárta fele sodródva. Mindenképpen ezt akartam felhasználni a vasárnapi sütihez, így vettem a firkafüzetemet, hátha találok benne valami ötletet. Találtam is, persze egész más kivitelezésűt, de én mindjárt más irányba tereltem a végkifejletet. Mert volt a hűtőben egy megkezdett baracklekvár is! :-)


Hozzávalók:

  • 3 tojás
  • 10 evőkanál cukor (púposan mérve)
  • 10 evőkanál olaj
  • 1 csomag sütőpor
  • 5 dl natúr joghurt
  • 15 evőkanál liszt (púposan mérve)
  • 1 üveg sárgabaracklekvár
  • 10 dkg étcsokoládé + 5 dkg vaj
Így készült:
A tojásokat a cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam az olajat 2 részletben, mindkétszer egyneművé kevertem. A joghurttal is simára kevertem, végül a lisztet és sütőport adtam hozzá. 
Miután simára kevertem, sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam a masszát. (Tepsi mérete: 26×32 cm.)
180 fokon tűpróbáig sütöttem. 
Mikor kihűlt, vízszintesen kettévágtam a sütit, és megtöltöttem a baracklekvárral.
A csokit a vajjal gőz fölött felolvasztottam és bevontam vele a sütit.
Dermedés után szeleteltem.
A tésztája pihe-puha lett, akár krémmel, tejszínhabbal töltve vagy gyümölccsel megszórva is nagyon finom lehet. De így lekvárral is megfelelt az elvárásoknak, főleg, hogy még csoki is volt a tetején! :-)

3 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...