Olajos keksz

Ez a recept azért keltette fel a figyelmemet, mert olaj kerül a tésztájába vaj-margarin helyett. Kíváncsivá tett, így gyorsan tettem is egy próbát. Meglepően finom lett, puha és roppanós is egyben. No meg, mi tagadás, a belekerült csoki és aszalt gyümölcs is dobott rajta! :-)



Hozzávalók, 2 dl-es bögrével mérve:

  • 1 bögre olaj
  • 1 bögre joghurt
  • 1,5 bögre cukor
  • 2 nagy tojás
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
  • 1 evőkanál rumaroma
  • csipet só
  • 1 bögre mazsola és aszalt áfonya vegyesen
  • 10 dkg csoki feldarabolva
  • 1 citrom héja és leve
  • liszt, amennyit felvesz (4,5 bögre)
Így készült:
Az olajat, joghurtot, cukrot, tojásokat, vaníliát, rumaromát, csipet sót, citrom levét és héját alaposan összekevertem. Adagoltam hozzá a lisztet, míg összeállt tésztává a massza. Nekem 4,5 bögrével kellett hozzá. Végül beleforgattam az aszalt gyümölcsöket és csokidarabot. 
Diónyi gömböket formáztam a masszából, nem túl közel egymáshoz tepsibe pakoltam.
180 fokon világosra sütöttem a kekszeket.



1 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...