Sajtos kockák

Ez a túlzottan is meleg idő nem az én lételemem. Nem találom a helyem, semmiféle tevékenység nem tudja elvonni a figyelmemet róla. Még a sütés sem. Akkor gondolhatjátok! :-) Tegnap aztán lehordtam saját magam, hogy én itt nyafogok a "hűvös", 32 fokos lakásban, a férfijaink meg odakint dolgoznak. Fogtam magam, s nekifogtam sütni. Mindjárt kétfélét is, a maradék sajtok felhasználására kelt tésztából, meg édeset is szilvával. És kibírtam! :-)

Hozzávalók:

  • 2 dl tej
  • 1 teáskanál cukor
  • 4 dkg élesztő
  • 1 kg liszt
  • 2 púpos teáskanál só 
  • 20 dkg margarin
  • 1 dl tejföl
  • 2 tojás
  • 2,5-3 dl aludttej
  • 50 dkg sajt vegyesen 
  • 2-3 evőkanál olaj
Így készült:
A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. 
A lisztet, sót tálba tettem, elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam a tejfölt, tojást, a közben felfutott élesztős tejet, majd fokozatosan az aludttejet. Közben dagasztottam. Én beletettem mind a 3 dl-t, kicsit sok lett, így még 2 evőkanálnyi lisztet dagasztottam hozzá. A szokásosnál lágyabbra dagasztottam, hogy majd könnyebb legyen hajtogatni.
Fél órányit hagytam kelni.
Közben a sajtokat (volt trappista, kecskesajt, háromszögű sajt) lereszeltem, illetve feldaraboltam. A trappistából tettem félre, hogy majd beszórjam vele a tetejét.
A tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam, olajjal vékonyan lekentem, megszórtam a 2/3-át sajttal , és hajtogattam: az üres felét rá, a másik felét a dupla részre, az egészet kettőbe. Hagytam 20 percet pihenni, majd kinyújtotta, újra hajtogattam. Megint pihent a tészta, majd kinyújtottam 1,5-2 ujjnyi vastagra és éles késsel négyzetekre vágtam. 
Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam, sajttal szórtam a tetejét és 180 fokon szép pirosra sütöttem őket. 

Kívül ropogós, belül puha "pogácsák" lettek. Főleg a másodikként kisült tepsivel, mert azok még keltek, míg az első sült.
Mivel meleg volt, a pihentetési idő lerövidült, egyébként fél órát szoktam keleszteni két nyújtás között. No meg ez nem is hájas vagy leveles tészta, de azért kissé rétegesre sült. És finomra! :-)

2 megjegyzés:

  1. Finom lehet a többféle sajttal. Én mostanában em sütöttem, irigyellek is téged :-) pedig nálunk a lakásban "csak" max 30 fok van, illetve volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is kevesebbet sütök, mióta ilyen meleg van, de azért gondoskodom róla, hogy ne nélkülözze huzamos ideig a sütit a család! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...