Brownie, aszalt áfonyával

Kislányom csak úgy megjegyezte, hogy rég sütöttem brownie-t. Épp azelőtt nap nézegettem egy rég kezem ügyében lévő receptes füzetecskét, amiben megakadt a szemem egy sütin. Makadám diós brownie volt. Hozzá is láttam. Az nekem nem akadály, hogy még véletlenül sem volt itthon a nevében szereplő hozzávalóból, volt viszont aszalt áfonya, így azzal dúsítottuk a kissé amúgy is átalakított csokis finomságot.

Hozzávalók:

  • 15 dkg vaj
  • 20 dkg étcsokoládé
  • 15 dkg barna cukor
  • 2 evőkanál méz
  • 3 kicsi tojás
  • 20 dkg liszt
  • 1 evőkanál kakaó
  • 10 dkg aszalt vörös áfonya
Így készült:
A vajat, csokit, mézet gőz fölött összeolvasztottam. Hozzáadtam a cukrot és tojásokat, összekevertem, majd a lisztet, kakaót, áfonyát és alaposan összekevertem.
Kikent kerek formába öntöttem a masszát.
180 fokos sütőben 20 perci sütöttem.
 Persze szögletes tepsiben is süthető, de kicsiben, hogy ne legyen nagyon lapos. A sütési időt is le lehet rövidíteni 2-3 perccel, kicsit száraz lett ahhoz képest, hogy a brownie féligsülten az igazi.
A recept alatt azt írták, hogy dobozban, hűtőben tárolva egy hétig is eláll. Ez csak vicc lehet, nálunk 24 órás sem volt a süti földi pályafutása! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...